Lean & Six Sigma i forretningsprocesser
225,00 kr
På lager
ISBN
9788778817778
Bogen kan tjene som grundbog i White Belt uddannelserne for både operatører og ledere. Det er således en bog, der har fokus på såvel produktionsstyring som økonomi.
Six Sigma er en projektorienteret forretnings filosofi, som går ud på gennem procesoptimering og proceskontrol at forbedre f.eks. kvalitet og forsyningssikkerhed og reducere omkostninger.
Six Sigma kan måles på bundlinjen, den er dataorienteret og rationel i sin tilgang. Men de fleste, der anvender Six Sigma, er store amerikanske virksomheder. Derfor er der brug for en tilpasning til danske forhold.
´Lean Six Sigma´ er den metodik, som skal anvendes, når man vil sammentænke klassisk Lean med Six Sigma: Rationalisering i driften via procesoptimering under hensyntagen til det interne arbejdsmiljø.
Dataanalyser og rationaler bruges til at indføre forbedringerne, således at der i den fremtidige arbejdsproces er indtænkt miljø, arbejdsglæde og procesoptimering på samme tid.
Når man er færdig med et Lean Six Sigma projekt, skal det være sjovere at gå på arbejde. Arbejdsglæden og stoltheden ved de opnåede resultater skal tilbage til medarbejderne.
Six Sigma er en projektorienteret forretnings filosofi, som går ud på gennem procesoptimering og proceskontrol at forbedre f.eks. kvalitet og forsyningssikkerhed og reducere omkostninger.
Six Sigma kan måles på bundlinjen, den er dataorienteret og rationel i sin tilgang. Men de fleste, der anvender Six Sigma, er store amerikanske virksomheder. Derfor er der brug for en tilpasning til danske forhold.
´Lean Six Sigma´ er den metodik, som skal anvendes, når man vil sammentænke klassisk Lean med Six Sigma: Rationalisering i driften via procesoptimering under hensyntagen til det interne arbejdsmiljø.
Dataanalyser og rationaler bruges til at indføre forbedringerne, således at der i den fremtidige arbejdsproces er indtænkt miljø, arbejdsglæde og procesoptimering på samme tid.
Når man er færdig med et Lean Six Sigma projekt, skal det være sjovere at gå på arbejde. Arbejdsglæden og stoltheden ved de opnåede resultater skal tilbage til medarbejderne.
Undertitel | i forretningsprocesser |
---|---|
Forfatter | Jens & Christian Folke |
Forlag | Erhvervsskolernes Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Product Type | Danske bøger |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | EF |
Udgivelsesdato | 1. mar. 2007 |
Sideantal | 111 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788778817778 |
ISBN-10 | 8778817773 |
EAN | 9788778817778 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Artist | Mette Nielsen |
Illustreret i farver/sh | Nej |