Ledelse af uddannelse

Af: Justine Grønbæk Pors m.fl.
100,00 kr
På lager
ISBN
9788759315163
Omstillinger, øget kompleksitet og relationer i skred; en stadig strøm affusioner,reformerog nye evaluerings- og styringsværktøjer har længe tegnethverdagen på uddannelsesområdet.Professionalisering af uddannelsesledelsehar handlet om evnen til at lægge strategi, evaluere, organisere ogdokumentere.Men i de seneste år er der opstået nye idealer for ledelse oglæring. Innovation, flow og anerkendelse er blevet nøgleord, og „traditionel“undervisning fremstår forældet. Ledelse af uddannelse viser, hvad disse nyetendenser og idealer betyder for den konkrete hverdagsledelse.Bogen går tæt på begrebet potentialitetsledelse – en ledelsesform, der ervoksetfrem som et svar på de udfordringer, udviklingen i det danske uddannelsessystemhar bragt med sig. At lede på potentialitet vil sige at skabe oglede på fremtidige, endnu ukendte muligheder i organisationen, dens medarbejdereog samarbejdspartnere. Forfatterne viser, hvordan den nye ledelsesformudspiller sig i konkrete uddannelseskontekster. Undervejs kaster bogennyt lys på selvfølgeligheder og rutiner og sætter ord på de nye muligheder ogdilemmaer, som potentialitetsledelse skaber.Bogen er skrevet af forskere fra CBS, Det Nationale Center for Arbejdsmiljø,Professionshøjskolen UCC og Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/AarhusUniversitet. Den henvender sig især til ledere og medarbejdere i uddannelsesinstitutionersamt studerendeog forskere inden for feltet.
Specifikationer
Forfatter Justine Grønbæk Pors m.fl.
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 12. jan. 2011
Sideantal 250
Bredde 152
Højde 224
Dybde 18
Vægt 494
Første udgave 2011
Oplagsdato 12. jan. 2011
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788759315163
ISBN-10 8759315164
EAN 9788759315163
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.