Ledelse i krisetider
28,75 kr
Udsolgt
ISBN
9788702079401
Hvad skal ledere gøre, som i hele deres ledelsesliv har været fokuseret på vækst? Nu er de tvunget til at ændre fokus, så likviditeten fremover konstant skal være for øje i alle de mange og store ændringer virksomheder vil gennemgå i krisetiderne.
Den anerkendte, internationale ledelsesguru Ram Charan giver præcise og konkrete råd om, hvordan virksomheder kan komme sikkert gennem en krise. Det sker i bogen Ledelse i krisetider - Hvordan man gør det rigtige i en turbulent tid. Charans slogan er ”Spring ud i det og dyk ned i detaljerne”. Han fortæller, hvordan vi skal håndtere et faldende marked, faldende omsætning og generel usikkerhed.
Ledere kan begynde at arbejde med Charans enkle og effektive råd nu og her: Fx basale råd som Pas på cash flowet, og brug penge med omtanke”.Ledere skal bruge deres grundlæggende viden om virksomheden til at udvikle den og komme videre. Kundeforståelsen skal stadig optimeres og være endnu bedre. Prissætning og omkostninger skal revurderes. Og sidst men ikke mindst er strategiske omkostningsreduktioner nødvendige.
Bogen er kort og uden omsvøb. I 1. kapitel forklarer Ram Charan , hvordan krisen påvirker virksomheden og i de 8 efterfølgende kapitler gennemgår han lederfunktionerne, og hvad deres rolle kræver for at få virksomheden sikkert og styrket gennem krisen. Ram Charan når hele virksomheden rundt i de 8 kapitler: Adm.dir/afdelings- og landechefer, salg og marketing, økonomichefen, driften, forskning og udvikling, forsyningskæden, stabsfunktioner og bestyrelsen. Han præciserer, hvor de enkelte ledelseslag skal holde fokus i forhold til krisen, og giver gode råd til krisestyring.
Hans positive pointe er, at vi i tider med tumultagtige forandringer selvfølgelig lever med frygten for at gå til grunde som virksomhed, men også har muligheder for at udvikle os og vokse.
Oversætter: Else Warberg
Anmeldelse på Børsen Business Net
Undertitel | Hvordan man gør det rigtige i en turbulent tid |
---|---|
Forfatter | - |
Forlag | Gyldendal Business |
Indbinding | Indbundet |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 25. maj 2009 |
Sideantal | 160 |
Bredde | 135 |
Højde | 207 |
Dybde | 17 |
Vægt | 308 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 25. maj 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788702079401 |
ISBN-10 | 8702079401 |
EAN | 9788702079401 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Else Warberg - Translatørfirmaet |
Illustreret i farver/sh | Nej |