Ledelse i moderne organisationer

Af: Allan Næs Gjerding m.fl.
295,00 kr
Er under forberedelse.
ISBN
9788757430851
Denne bog forstår ledelse som noget, der opstår ud af situationen – også i de tilfælde, hvor man som leder søger at planlægge sine handlinger. Derfor træder bogen væk fra opfattelsen af, at ledelse kan bedrives ud fra veletablerede recepter. Vi kan lære meget af teorier og modeller, og meget kan planlægges og forudsiges, men vejen skal findes, mens man bevæger sig. Derfor beretter bogens første halvdel om centrale begivenheder i fem små og mellemstore virksomheder, der mødte forskellige former for krise, fandt vej ud af krisen og brugte erfaringerne til at opnå ny styrke. Temaerne i disse historier er globalisering, nye konkurrencevilkår, fornyelse af virksomhedens identitet og relationel ledelseskommunikation. Bogens anden halvdel behandler forskellige aspekter af innovation, der er den centrale ledelsesmæssige udfordring i den nuværende fase af globaliseringen. Her handler det om, hvad man som leder kan lære inden for ledelse af organisatorisk kreativitet, organisatorisk innovation, innovationsledelse og åbne innovationsprocesser. Bogen henvender sig til ledere, der vil udvide deres teoretiske forståelse af egen praksis; til forskere, der interesser sig for forskellige dimensioner af ledelse; og til studerende på universitets- og masteruddannelser, der vil fordybe sig i forskellige tilgange til ledelse.   Forfatterne er alle tilknyttet FIRM-forskningsgruppen ved Institut for Økonomi og Ledelse, Aalborg Universitet. 

Indholdsoversigt
Kapitel 1. Ledelse i moderne organisationer – af Allan Næs Gjerding
Kapitel 2. Ledelse uden grænser- af Jørgen Gulddahl Rasmussen
Kapitel 3. Strategisk ledelse under nye vilkår – af Mette Vinther Larsen
Kapitel 4. Fornyelse og virksomhedsidentitet – af Jesper Engsig & Allan Næs Gjerding
Kapitel 5. Relationel ledelseskommunikation – af Mette Vinther Larsen & Jørgen Gulddahl Rasmussen
Kapitel 6. Ledelse af organisatorisk kreativitet – af Rasmus Lindgaard
Kapitel 7. Organisatorisk innovation – af Allan Næs Gjerding
Kapitel 8. Innovationsledelse – af René Nesgaard Nielsen
Kapitel 9. Virksomheders anvendelse af åbne innovationsprocesser – af Lars Gelsing
Kapitel 10. En ny form for ledelseslitteratur – af Allan Næs Gjerding
Referencer
Specifikationer
Forfatter Allan Næs Gjerding m.fl.
Forlag DJØF
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Erhvervsliv, virksomheder og ledelse
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 11. apr. 2013
Sideantal 166
Bredde 155
Højde 229
Dybde 11
Vægt 282
Første udgave 2013
Oplagsdato 11. apr. 2013
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788757430851
ISBN-10 8757430853
EAN 9788757430851
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.