Ledelseskommunikation

Af: Helle Petersen (red.)
450,00 kr
På lager
ISBN
9788759342091
Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på en og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam.

Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf.

Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser, hvordan de bruges i praksis på en række aktuelle cases. Kapitlerne suppleres af personlige lederrefleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Århus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation.

Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, og af stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.
Specifikationer
Undertitel Teori og cases om følgeskab og forandring
Forfatter Helle Petersen (red.)
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Hæftet
Thema koder Kommunikation og præsentation i erhvervslivet, Kommunikationsstudier
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 29. nov. 2023
Sideantal 416
Bredde 174
Højde 30
Dybde 244
Vægt 883
Oplagsdato 29. nov. 2023
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-10 8759342099
EAN 9788759342091
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.