Leg
150,00 kr
På lager
ISBN
9788759331392
Hvordan skal vi forstå leg? Er det en særlig læringsform – eller er det en aktivitet i sin egen ret uden andet formål end sig selv? Og er vi nødt til at vælge det ene legesyn fremfor det andet?
Ifølge LEG – en ny forståelse er svaret nej. Den anviser derimod en tredje vej, hvor de to forståelser samles. Bogen formidler desuden et væld af nye indsigter om legen som fænomen:
- Hvem og hvad begrænser legen i dag, og hvordan frisætter vi legen?
- Hvad definerer leg og legetøj?
- Hvad er legesyn?
- Hvad betyder vores ”begrebsbriller” for, hvordan legen opfattes og ses?
- Hvordan udvikler legen barnets socialitet, selvkontrol, kreativitet, sprog/literacy og læring af den første matematik?
- Hvordan påvirker og udvikler legen barnets gener og hjerne? Hvad betyder professionsbegrebet ”intergenerationel pædagogik”?
- Legen går helt tilbage til menneskets forhistorie. Hvilke konsekvenser får denne nye viden for professionernes begreber og praksis?
- Hvorfor er legen nødvendig i fremtidens robotalder? Hvordan kan legens potentiale bruges i den fremtidsparate skole?
Undertitel | En ny forståelse |
---|---|
Forfatter | Dion Sommer |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 27. apr. 2020 |
Sideantal | 150 |
Bredde | 146 |
Højde | 240 |
Dybde | 11 |
Vægt | 272 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 17. maj 2021 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Serie | Professionernes begreber |
ISBN-10 | 8759331399 |
EAN | 9788759331392 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |