Livet streames ikke

Af: Kaj Struve
268,75 kr
På lager
ISBN
9788776301460
Den kunstige intelligens udfordrer mennesker til at gøre det klart: Hvad er det særlige ved mennesket? De menneskelige potentialer, historien, kulturen, samfundet og fagligheden får en kæmpe betydning for forholdet mellem mennesker og samfund.   
Personliggørelse af viden er central, når vi skal samarbejde med den kunstige intelligens. Det er en forudsætning for, at den kunstige intelligens ikke skaber konformitet. Og derved forhindre mennesker i at være til stede i deres eget liv.    Mennesker er uerstattelige. Vi har brug for hinanden i det analoge fællesskab.    Bogens formål er at understøtte de professionelles primære opgave: at styrke menneskers evne til at skabe livskraft og udfolde deres menneskelige potentiale.    Bogen er for alle faggrupper, der arbejder med mennesker.
Bogen er endvidere relevant for studerende. Bogen er et vigtigt indlæg i den samfundsmæssige debat, og den kan læses af både alment interesserede, forældre og af professionelle.                      

Uddrag af bogen 
Livet er nu! Det må gøres, mærkes, erfares og overføres til vores personlige hukommelse: Uden hukommelse er mennesker ingenting. Mennesket erfares som uerstatteligt.             

Om forfatteren 
Kaj Struve (f. 1950) har arbejdet med rådgivning og vejledning af personale, forældre og børn i folkeskolen. Forfatter til 18 fagbøger, to ungdomsromaner samt artikler i fagblade og tidskrifter.
Specifikationer
Undertitel Kunsten at være til stede i sit eget liv
Forfatter Kaj Struve
Forlag Forlaget mellemgaard
Indbinding Hæftet
Thema koder Kunstig intelligens, Socialpædagogik, Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 18. okt. 2024
Sideantal 314
Bredde 150
Højde 220
Dybde 22
Vægt 350
Første udgave 2024
Oplagsdato 18. okt. 2024
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-10 877630146X
EAN 9788776301460
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Lotte Christiansen
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.