Lydsporet 3b, 5 stk.

Af: .
65,00 kr
555
ISBN
9788723534439
Lydsporet er et materiale, hvor der arbejdes med fonologisk opmærksomhed for at udvikle elevers fonembevidsthed ved at kunne skelne de fonologiske dele i talte ord (fonemer). Formålet med træning i fonologisk opmærksomhed er at udvikle elevers evne til at opfatte rim, identificere ord ud fra ordenes første lyd, udskille enkeltlyde i ord og trække lyde sammen til ord. Ved at arbejde med fonologisk opmærksomhed udvikles elevernes opmærksomhed på ords lydstruktur. Materialet kan anvendes af elever i 1. klasse, der kan arbejde differentieret med det, og af elever i specialundervisningen med behov for en grundig indføring i det alfabetiske / fonematiske princip. Lydsporet består af:
* Lærerbog, der indeholder teori, vejledning til de enkelte opgaver og mundtlige opgaver, der introducerer hvert opgavehæfte.

* 2 x 10 opgavehæfter på to niveauer, a-hæfter og b-hæfter, hvor b-hæfterne er tænkt som en udfordring til "super" eleverne. Hvert hæfte afsluttes med en prøv-dig-selv-side. Den er tænkt som en del-evaluering, for at se om eleven magter det øvede, og hvilket hæfte, der skal fortsættes med.

* Evalueringsark, der er udarbejdet med henblik på at finde ud af, hvor den enkelte elev befinder sig i sin udvikling.

Til fri kopiering:
Evalueringsark
Facitliste til 3b

Hæfte 3 - Læg lyd til - omhandler opmærksomheden på at lægge lyde til ord eller rimdel. I Hæfte 3 b arbejdes med opmærksomhed på forlyd og ord eller rimdel og på hvilket ord, der fremkommer, når forlyden lægges til ord eller rimdel.

Folkeskolen skrev blandt andet:

"Materialet virker godt og gennemarbejdet. Det vil kunne anvendes af elever både i indskolingen og i specialundervisningen."

Tove Kettner Heiberg, Folkeskolen 11.11.04


"Materialet er meget grundigt og systematisk. Det anbefales til anvendelse i indskolingen og i specialundervisningen."

Tove Kettner Heiberg, Folkeskolen 20.06.05


Talepædagogen skrev blandt andet:

"Jeg har haft mulighed for at gennemse de seks første hæfter, og jeg synes, der er mange muligheder for at benytte materialet både selvstændigt og i en kombination med andre materialer.
I lærerens bog er der mange mundtlige opgaver, som også er gode, når man arbejder med eleverne enkeltvis eller i grupper."

Bo V. Rasmussen, Talepædagogen nr 1/2005


"Jeg synes materialet er grundigt og inspirerende. Jeg vil anbefale materialet til talepædagoger, som arbejder med læsesvage / ordblinde elever."

Bo Rasmussen, Talepædagogen nr 3/2005


Dansk Audiologopædi skrev blandt andet:

"I lærerbogen findes en kort teoretisk indledning, vejledning til de enkelte opgaver og sidst - og det er bogens styrke - en masse mundtlige opvarmningsøvelser med ideer til systematisk tilgang til den fonologiske opmærksomhed." "Alt sammen noget vi kender fra det mundtlige lydarbejde, men her er så mange konkrete eksempler at plukke af og dermed ny inspiration til fælles øvelser som optakt til hvert enkelt område." "Jeg kan anbefale materialet også som inspiration til det fonologiske arbejde på eksempelvis FVU, trin 1, hvor der i høj

Specifikationer
Forfatter .
Forlag Special
Indbinding Ukendt
Thema koder Undervisningsmidler
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 30. aug. 2004
Sideantal 16
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2004
Oplagsdato 30. aug. 2004
Oplag 3
Udgave 1
Serie Lydsporet
ISBN-13 9788723534439
ISBN-10 8723534435
EAN 9788723534439
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.