Må ikke slettes
148,75 kr
På lager
ISBN
9788771296693
Denne bog er en indføring i pædagogik for læreruddannelsen. Den er skrevet med udgangspunkt i den studerende, og den fokuserer på de vigtigste temaer for skolen og eleverne med særlig vægt på læring og den praktiske udførelse af lærerarbejdet.
Det er essentielt, at de studerende opnår indsigt i det pædagogiske arbejde, og at de udvikler de redskaber, som er nødvendige for at gøre dem til dygtige og professionelle lærere. Derfor er ’Må ikke slettes’ opbygget ud fra en række emner, som det er vigtigt at danne et forhold til allerede tidligt i studieforløbet:
• Lærerfaget
• Læring
• Læringstraditioner
• Læringsstrategier
• It i undervisningen
• Vurdering for læring
• Undervisningsdifferentiering
• Socialisering
• Mangfoldighed i skolen
• Kommunikation og samspil
• Elever der har svært ved skolearbejdet
• Mulighederne for den nyuddannede lærer
Bogen indeholder følgende bidrag
Kapitel 1
Lærerfaget – en vigtig og krævende profession
Af Hans Petter Wille
Kapitel 2
Læring
Af Hans Petter Wille
Kapitel 3
Læringstraditioner
Af Erling Solerød
Kapitel 4
Læringens hvordan Strategier, motivation og tilgange til læring
Af Roar C. Pettersen
Kapitel 5
It i undervisningen
Af Rolf K. Baltzersen
Kapitel 6
Vurdering for læring
Af Trude Slemmen
Kapitel 7
Undervisningsdifferentiering
Af Roald Jensen
Kapitel 8
Socialisering
Af Hans Petter Wille
Kapitel 9
Læring i en skole præget af mangfoldighed
Af Kari Spernes
Kapitel 10
Kommunikation og samspil – betydning for læring
Af Thorbjørn J. Karlsen og Kari Spernes
Kapitel 11
Elever der har svært ved skolearbejdet
Af Kjell-Arne Solli
Kapitel 12
Nyuddannet lærer – mange muligheder
Af Thorbjørn J. Karlsen
Det er essentielt, at de studerende opnår indsigt i det pædagogiske arbejde, og at de udvikler de redskaber, som er nødvendige for at gøre dem til dygtige og professionelle lærere. Derfor er ’Må ikke slettes’ opbygget ud fra en række emner, som det er vigtigt at danne et forhold til allerede tidligt i studieforløbet:
• Lærerfaget
• Læring
• Læringstraditioner
• Læringsstrategier
• It i undervisningen
• Vurdering for læring
• Undervisningsdifferentiering
• Socialisering
• Mangfoldighed i skolen
• Kommunikation og samspil
• Elever der har svært ved skolearbejdet
• Mulighederne for den nyuddannede lærer
Bogen indeholder følgende bidrag
Kapitel 1
Lærerfaget – en vigtig og krævende profession
Af Hans Petter Wille
Kapitel 2
Læring
Af Hans Petter Wille
Kapitel 3
Læringstraditioner
Af Erling Solerød
Kapitel 4
Læringens hvordan Strategier, motivation og tilgange til læring
Af Roar C. Pettersen
Kapitel 5
It i undervisningen
Af Rolf K. Baltzersen
Kapitel 6
Vurdering for læring
Af Trude Slemmen
Kapitel 7
Undervisningsdifferentiering
Af Roald Jensen
Kapitel 8
Socialisering
Af Hans Petter Wille
Kapitel 9
Læring i en skole præget af mangfoldighed
Af Kari Spernes
Kapitel 10
Kommunikation og samspil – betydning for læring
Af Thorbjørn J. Karlsen og Kari Spernes
Kapitel 11
Elever der har svært ved skolearbejdet
Af Kjell-Arne Solli
Kapitel 12
Nyuddannet lærer – mange muligheder
Af Thorbjørn J. Karlsen
Undertitel | Læring – på vej mod den professionelle lærer |
---|---|
Forfatter | Ray Svanberg, Hans Petter Wille (red.) |
Forlag | Klim |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Læreruddannelse, Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. nov. 2016 |
Sideantal | 335 |
Bredde | 174 |
Højde | 242 |
Dybde | 26 |
Vægt | 649 |
Første udgave | 2016 |
Oplagsdato | 1. nov. 2016 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Lærerens grundfaglighed |
ISBN-13 | 9788771296693 |
ISBN-10 | 8771296697 |
EAN | 9788771296693 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Connie Møller Christensen |
Omslagsgrafiker | Christinna Lykkegaard Nilsson |
Illustreret i farver/sh | Nej |