Må jeg skrive mig selv ind?
248,75 kr
På lager
ISBN
9788772160856
Ja, du skal skrive dig selv ind, når du skriver opgaver. Ja, opgaver må godt tage udgangspunkt i dig. Ja, du må godt have og beskrive følelser i opgaver.
Ja, du er stadig professionel.
Bogen her beskriver den autoetnografiske metode, og hvordan du kan bruge den i dine opgaver og undersøgelser.
Udgangspunktet er, at du selv står i centrum i dine videnskabelige undersøgelser. Med den autoetnografiske metode kan du skabe zoner, hvor dine erfaringer, din lyst og ulyst, dine sympatier og antipatier bliver relevante for at forstå, hvorfor du handler, som du gør, når du arbejder med mennesker. Samt i det hele taget at forstå, hvilken slags menneske du er, og hvilken slags professionel du skal være.
'Må jeg skrive mig selv ind?' gennemgår bl.a.:
Bogen er skrevet til dig, der er studerende på socialrådgiver-, pædagog- eller læreruddannelsen, og som mangler begrundelser for, hvorfor dit jeg også er vigtigt, når du skal være professionel.
Forfatterne arbejder begge på læreruddannelsen i Silkeborg, VIA University College. Bogen har også bidrag af Lene Ingemann Brandt, Institut for sociologi og socialt arbejde, Aalborg Universitet, samt af Mia Andersen, lektor ved Pædagoguddannelsen i Viborg, VIA University College.
Ja, du er stadig professionel.
Bogen her beskriver den autoetnografiske metode, og hvordan du kan bruge den i dine opgaver og undersøgelser.
Udgangspunktet er, at du selv står i centrum i dine videnskabelige undersøgelser. Med den autoetnografiske metode kan du skabe zoner, hvor dine erfaringer, din lyst og ulyst, dine sympatier og antipatier bliver relevante for at forstå, hvorfor du handler, som du gør, når du arbejder med mennesker. Samt i det hele taget at forstå, hvilken slags menneske du er, og hvilken slags professionel du skal være.
'Må jeg skrive mig selv ind?' gennemgår bl.a.:
- Hvad er den autoetnografiske metode?
- Hvordan skal jeg bruge den?
- Hvordan kan autoetnografier se ud?
- Hvad er god etisk praksis i autoetnografier?
Bogen er skrevet til dig, der er studerende på socialrådgiver-, pædagog- eller læreruddannelsen, og som mangler begrundelser for, hvorfor dit jeg også er vigtigt, når du skal være professionel.
Forfatterne arbejder begge på læreruddannelsen i Silkeborg, VIA University College. Bogen har også bidrag af Lene Ingemann Brandt, Institut for sociologi og socialt arbejde, Aalborg Universitet, samt af Mia Andersen, lektor ved Pædagoguddannelsen i Viborg, VIA University College.
Undertitel | autoetnografi på socialrådgiver-, pædagog- og læreruddannelsen |
---|---|
Forfatter | Thomas Dam og Anja Madsen Kvols |
Forlag | Frydenlund |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For Danske undervisningsniveauer, Forskningsmetoder: generelt, Læreruddannelse |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 25. jan. 2019 |
Sideantal | 190 |
Bredde | 154 |
Højde | 221 |
Dybde | 18 |
Vægt | 313 |
Første udgave | 2019 |
Oplagsdato | 25. jan. 2019 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772160856 |
ISBN-10 | 8772160853 |
EAN | 9788772160856 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Caroline Asferg Madsen |
Illustreret i farver/sh | Nej |