Mål med mening

Af: Per Fibæk Laursen;Sten Larsen;Thomas Iskov;Mikkel Stovgaard;Morten Stokholm Hansen;Niels Tange;Rasmus Godsk
225,00 kr
På lager
ISBN
9788741271330
Det pædagogiske pendul svinger mellem ekstremer: Bølger med fokus på mål, evidens, effektivisering og lignende bliver afløst af øget interesse for samfundskritiske og dannelsesorienterede tilgange. Konsekvensen er, at de fornuftige erkendelser, der måske har været i den bølge, der ebber ud, bliver glemt. Læringsmålstyring i den danske folkeskole har været en meget stor bølge, men den står her i midten af 2018 ved udgangen af sin kortvarige epoke. Vi argumenterer i denne bog for, at vejen frem er mål med mening og ikke den totale forkastelse af læringsmål i undervisning og skole eller den totale forherligelse af samme. Mål med mening henvender sig til alle, der arbejder for at gøre den danske folkeskole bedre.   Formålet med bogen er at bidrage med empirisk viden om virkeligheden i dansk skole, skitsere et handlerum for lærere, nuancere debatten med kritisk undersøgelse af argumenter, perspektivere debatten historisk og teoretisk, og give forslag til, hvordan man kan arbejde med mål i grundskolen, herunder mål for dannelse.
Specifikationer
Undertitel mellem dannelse og målstyring
Forfatter Per Fibæk Laursen;Sten Larsen;Thomas Iskov;Mikkel Stovgaard;Morten Stokholm Hansen;Niels Tange;Rasmus Godsk
Forlag HansReitzels
Indbinding Bog
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 1. jun. 2018
Sideantal 208
Bredde 144
Højde 222
Dybde 14
Vægt 272
Første udgave 2018
Oplagsdato 1. jun. 2018
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788741271330
ISBN-10 8741271330
EAN 9788741271330
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.