Mål med mening
245,00 kr
På lager
ISBN
9788741271330
Det pædagogiske pendul svinger mellem ekstremer: Bølger med fokus på mål, evidens, effektivisering og lignende bliver afløst af øget interesse for samfundskritiske og dannelsesorienterede tilgange. Konsekvensen er, at de fornuftige erkendelser, der måske har været i den bølge, der ebber ud, bliver glemt.
Læringsmålstyring i den danske folkeskole har været en meget stor bølge, men den står her i midten af 2018 ved udgangen af sin kortvarige epoke. Vi argumenterer i denne bog for, at vejen frem er mål med mening og ikke den totale forkastelse af læringsmål i undervisning og skole eller den totale forherligelse af samme.
Mål med mening henvender sig til alle, der arbejder for at gøre den danske folkeskole bedre.
Formålet med bogen er at
- bidrage med empirisk viden om virkeligheden i dansk skole,
- skitsere et handlerum for lærere,
- nuancere debatten med kritisk undersøgelse af argumenter,
- perspektivere debatten historisk og teoretisk, og
- give forslag til, hvordan man kan arbejde med mål i grundskolen, herunder mål for dannelse.
Undertitel | mellem dannelse og målstyring |
---|---|
Forfatter | Per Fibæk Laursen;Sten Tommy Larsen;Thomas Iskov;Mikkel Stovgaard;Morten Stokholm Hansen;Niels Tange;Rasmus Godsk |
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Bog |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. jun. 2018 |
Sideantal | 208 |
Bredde | 144 |
Højde | 222 |
Dybde | 14 |
Vægt | 272 |
Første udgave | 2018 |
Oplagsdato | 1. jun. 2018 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788741271330 |
ISBN-10 | 8741271330 |
EAN | 9788741271330 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |