Målgruppeanalyse
218,75 kr
103
ISBN
9788757125207
Inden en virksomhed eller organisation giver sig i kast med et nyt produkt - en kaffekande, en hjemmeside, en tøjkollektion eller en sundhedskampagne - er det vigtigt, at man har vished for, at kunden/brugeren vil tage produktet til sig.
Målgruppeanalyse handler om, hvordan man på en professionel måde kan komme frem til denne afklaring. Målgruppeanalysen har et dobbelt sigte: dels skal viden om målgruppens behov og præferencer benyttes i produktudviklingen, dels er viden om målgruppens sammensætning grundlaget for virksomhedens/organisationens informationsstrategi, når produktet skal lanceres.
Målgruppeanalyse giver indblik i både de teoretiske og de metodiske redskaber til sådanne analyser - og indeholder samtidig overvejelser og diskussioner af de udfordringer, man som målgruppeanalytiker møder i praksis. Bogen indeholder en række cases, som illustrerer målgruppeanalytikerens arbejde.
Bogen henvender sig til uddannelser inden for kommunikation, markedsføring og produktudvikling. Også virksomheder og medarbejdere, der gerne vil have en dybere forståelse for og viden om deres målgruppe, kan hente viden til at afdække behov og præferencer.
Målgruppeanalyse handler om, hvordan man på en professionel måde kan komme frem til denne afklaring. Målgruppeanalysen har et dobbelt sigte: dels skal viden om målgruppens behov og præferencer benyttes i produktudviklingen, dels er viden om målgruppens sammensætning grundlaget for virksomhedens/organisationens informationsstrategi, når produktet skal lanceres.
Målgruppeanalyse giver indblik i både de teoretiske og de metodiske redskaber til sådanne analyser - og indeholder samtidig overvejelser og diskussioner af de udfordringer, man som målgruppeanalytiker møder i praksis. Bogen indeholder en række cases, som illustrerer målgruppeanalytikerens arbejde.
Bogen henvender sig til uddannelser inden for kommunikation, markedsføring og produktudvikling. Også virksomheder og medarbejdere, der gerne vil have en dybere forståelse for og viden om deres målgruppe, kan hente viden til at afdække behov og præferencer.
Undertitel | Lær din målgruppe at kende |
---|---|
Forfatter | Christian Viktor Rasmussen, Louise Harder Fischer |
Forlag | Nyt Teknisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Product Type | Danske bøger |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | EF |
Udgivelsesdato | 18. aug. 2008 |
Sideantal | 136 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2008 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788757125207 |
ISBN-10 | 8757125201 |
EAN | 9788757125207 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | und |
Artist | Per Elbke |
Illustreret i farver/sh | Nej |