Managing the global supply chain
570,00 kr
554
ISBN
9788763000819
Hvordan har den stigende globalisering påvirket den globale forsyningskæde? Hvordan har forsyningskæden tilpasset sig udbredelsen af Internettet, e-handel, udviklingen af nye software programmer samt internationale markedsdannelser som NAFTA og EU?
Bogen kortlægger udviklingen af forsyningskæden mod et mere kunde-orienteret og fleksibelt design, hvor der sker en stigende kundetilpasning af produkter og serviceydelser for at imødekomme kundernes specifikke ønsker og krav samtidig med at stadig flere aktiviteter lægges ud til strategiske samarbejdspartnere.
Denne reviderede og opdaterede udgave bygger på forfatternes banebrydende første udgave, og indeholder såvel et overblik over den globale forsyningskædes konceptuelle grundlag som et væld af konkrete eksempler, der viser hvordan design af forsyningskæder er blevet en væsentlig del af virksomhedens overordnede strategi.
Forfatterne introducerer et begrebsapparat, hvor forsyningskæden opfattes som en proces - en række aktiviteter, som enten kan udføres internt eller lægges ud til samarbejdspartnere. I deres analyse af relationer mellem virksomheder bygger de på transaktionsomkostningsteori, netværksteori og ressource-baseret teori og de viser, hvorledes processerne i forsyningskæden begynder med kundernes behov for derefter at inddrage beslutninger om distribution, produktion og indkøb.
Den sidste del af bogen handler om ledelse og strategi og ser nærmere på organisationsformer og ledelsesværktøjer. Forfatterne ser afslutningsvis på fremtidige udviklingstendenser i design og drift af forsyningskæder og på samspillet med virksomhedens overordnede strategi.
Bogen kortlægger udviklingen af forsyningskæden mod et mere kunde-orienteret og fleksibelt design, hvor der sker en stigende kundetilpasning af produkter og serviceydelser for at imødekomme kundernes specifikke ønsker og krav samtidig med at stadig flere aktiviteter lægges ud til strategiske samarbejdspartnere.
Denne reviderede og opdaterede udgave bygger på forfatternes banebrydende første udgave, og indeholder såvel et overblik over den globale forsyningskædes konceptuelle grundlag som et væld af konkrete eksempler, der viser hvordan design af forsyningskæder er blevet en væsentlig del af virksomhedens overordnede strategi.
Forfatterne introducerer et begrebsapparat, hvor forsyningskæden opfattes som en proces - en række aktiviteter, som enten kan udføres internt eller lægges ud til samarbejdspartnere. I deres analyse af relationer mellem virksomheder bygger de på transaktionsomkostningsteori, netværksteori og ressource-baseret teori og de viser, hvorledes processerne i forsyningskæden begynder med kundernes behov for derefter at inddrage beslutninger om distribution, produktion og indkøb.
Den sidste del af bogen handler om ledelse og strategi og ser nærmere på organisationsformer og ledelsesværktøjer. Forfatterne ser afslutningsvis på fremtidige udviklingstendenser i design og drift af forsyningskæder og på samspillet med virksomhedens overordnede strategi.
Forfatter | Philip B. Schary¤Tage Skjøtt-Larsen |
---|---|
Forlag | Copenhagen Business School Press |
Indbinding | Ingen |
Varegruppe | Engelsk, management og EDB, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 16. aug. 2001 |
Sideantal | 542 |
Bredde | 159 |
Højde | 235 |
Dybde | 37 |
Vægt | 985 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 16. aug. 2001 |
Oplag | 4 |
Udgave | 2 |
ISBN-13 | 9788763000819 |
ISBN-10 | 8763000814 |
EAN | 9788763000819 |
Sprog | eng |
Orignalsprog | eng |
Illustreret i farver/sh | Nej |