Marked, erhvervsliv og stat
247,50 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788779340701
Medierne beretter med mellemrum, at store virksomheder udnytter en markedsdominerende position. OECD har i de seneste år flere gange rejst kritik af, at den danske konkurrencelovgivning er for svag med det resultat, at det danske prisniveau er for højt til skade for forbrugerne. Inden for EU har Danmark været et af de sidste lande, der forlod det såkaldte kontrolprincip til fordel for det stærkere forbudsprincip. I et internatioanlt perspektiv har dansk erhvervsliv haft succes med længe at undgå at blive underlagt en stram offentlig konkurrenceregulering. I denne bog følges den danske konkurrenceregulering i det 20. århundrede. Det store erhvervsliv har bestandigt kæmpet for en lempelig konkurrencelovgivning. Det mislykkedes set over tid.
Undertitel | dansk konkurrencelovgivning og det store erhvervsliv |
---|---|
Forfatter | Niels Nørgaard Kristensen |
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Politik, Debat |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 10. feb. 2004 |
Sideantal | 303 |
Bredde | 158 |
Højde | 231 |
Dybde | 23 |
Vægt | 570 |
Første udgave | 2004 |
Oplagsdato | 10. feb. 2004 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788779340701 |
ISBN-10 | 8779340709 |
EAN | 9788779340701 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |