Markedsanalyse

Af: Poul K. Faarup
245,00 kr
På lager
ISBN
9788741260280

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst.  Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag.

Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår:

·Informationsindsamling                     

·Segmentering – tageting og positionering              

·Segmentering på privatkundemarkedet                  

·Segmentering på erhvervskundemarkedet           

·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing                        

·Analysedesign og kontaktform

·Skalaer

·Kvalitative analyser

·Fokusgrupper

·Rapportering, økonomi og feedback   Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.

Specifikationer
Undertitel i den finansielle sektor
Forfatter Poul K. Faarup
Forlag Gyldendal
Indbinding Hæftet
Thema koder Finans og regnskab
Varegruppe Økonomi
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 12. aug. 2014
Sideantal 174
Første udgave 2008
Oplagsdato 29. dec. 2022
Oplag 2
Udgave 2
ISBN-13 9788741260280
ISBN-10 8741260280
EAN 9788741260280
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Lisbeth Neigaard
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.