Markedsanalyse
Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst. Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag.
Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår:
·Informationsindsamling
·Segmentering – tageting og positionering
·Segmentering på privatkundemarkedet
·Segmentering på erhvervskundemarkedet
·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing
·Analysedesign og kontaktform
·Skalaer
·Kvalitative analyser
·Fokusgrupper
·Rapportering, økonomi og feedback Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.
| Undertitel | i den finansielle sektor |
|---|---|
| Forfatter | Poul K. Faarup |
| Forlag | Hans Reitzels Forlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Finans og regnskab |
| Varegruppe | Økonomi |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 12. aug. 2014 |
| Sideantal | 174 |
| Første udgave | 2008 |
| Oplagsdato | 29. dec. 2022 |
| Oplag | 2 |
| Udgave | 2 |
| ISBN-13 | 9788741260280 |
| ISBN-10 | 8741260280 |
| EAN | 9788741260280 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Omslagsgrafiker | VINK Grafisk Design |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





