Markedsføringsloven
1.120,00 kr
556
ISBN
9788761915740
Den nye markedsføringslov er en væsentlig regulator i konkurrenceforholdet mellem erhvervsdrivende. F.eks. når det gælder produktefterligninger, renommésnyltning, kendetegnsbeskyttelse og erhvervshemmeligheder.
Samtidig får markedsføringsloven stadigt stigende betydning, når det handler om at sikre forbrugerbeskyttelsen. Loven indeholder som noget nyt særregler om skjult reklame, markedsføring over for børn og unge, salgsfremmende foranstaltninger, slag-tilbud, prismærkning, gebyrer og vederlagsbetaling.
Endelig er den teknologiske udvikling også blevet en væsentlig udfordring for markedsføringsloven, der f.eks. indeholder detaljerede regler om spam og direct mails.
Bogen giver en samlet og ajourført fremstilling af markedsføringsloven specielt set ud fra rådgiverens behov. Den inddrager både lovforarbejder og retspraksis samt Forbrugerombudsmandspraksis.
Samtidig får markedsføringsloven stadigt stigende betydning, når det handler om at sikre forbrugerbeskyttelsen. Loven indeholder som noget nyt særregler om skjult reklame, markedsføring over for børn og unge, salgsfremmende foranstaltninger, slag-tilbud, prismærkning, gebyrer og vederlagsbetaling.
Endelig er den teknologiske udvikling også blevet en væsentlig udfordring for markedsføringsloven, der f.eks. indeholder detaljerede regler om spam og direct mails.
Bogen giver en samlet og ajourført fremstilling af markedsføringsloven specielt set ud fra rådgiverens behov. Den inddrager både lovforarbejder og retspraksis samt Forbrugerombudsmandspraksis.
Forfatter | Erling Borcher;Frank Bøggild |
---|---|
Forlag | Thomson |
Indbinding | Hardback |
Varegruppe | Love |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. okt. 2006 |
Sideantal | 616 |
Bredde | 159 |
Højde | 237 |
Dybde | 0 |
Vægt | 1188 |
Første udgave | 2006 |
Oplagsdato | 10. sep. 2010 |
Oplag | 2 |
Udgave | 2 |
ISBN-13 | 9788761915740 |
ISBN-10 | 8761915742 |
EAN | 9788761915740 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |