Markedsføringsloven

Af: Erling Borcher;Frank Bøggild
1.120,00 kr
556
ISBN
9788761915740
Den nye markedsføringslov er en væsentlig regulator i konkurrenceforholdet mellem erhvervsdrivende. F.eks. når det gælder produktefterligninger, renommésnyltning, kendetegnsbeskyttelse og erhvervshemmeligheder.

Samtidig får markedsføringsloven stadigt stigende betydning, når det handler om at sikre forbrugerbeskyttelsen. Loven indeholder som noget nyt særregler om skjult reklame, markedsføring over for børn og unge, salgsfremmende foranstaltninger, slag-tilbud, prismærkning, gebyrer og vederlagsbetaling.

Endelig er den teknologiske udvikling også blevet en væsentlig udfordring for markedsføringsloven, der f.eks. indeholder detaljerede regler om spam og direct mails.

Bogen giver en samlet og ajourført fremstilling af markedsføringsloven specielt set ud fra rådgiverens behov. Den inddrager både lovforarbejder og retspraksis samt Forbrugerombudsmandspraksis.

Specifikationer
Forfatter Erling Borcher;Frank Bøggild
Forlag Thomson
Indbinding Hardback
Varegruppe Love
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 18. okt. 2006
Sideantal 616
Bredde 159
Højde 237
Dybde 0
Vægt 1188
Første udgave 2006
Oplagsdato 10. sep. 2010
Oplag 2
Udgave 2
ISBN-13 9788761915740
ISBN-10 8761915742
EAN 9788761915740
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter null
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.