Markedsføringslovens § 1
745,00 kr
På lager
ISBN
9788761934031
Få overblik over god markedsføringsskik.
Følgende emner behandles bl.a.:
- Retten til eget billede i reklamesammenhæng
- Produktefterligning og renommesnyltning
- Aggressiv adfærd over for konkurrenter
- Illoyal konkurrence
- Urimelig markedsføring over for forbrugere
- Diskriminerende markedsføring, brug af ubehagelige virkemidler i reklame og andre problemstillinger i relation til almene samfundsinteresser
- En grundig omtale af generalklausuler som lovgivningsform.
Bogen indeholder en udførlig gennemgang af markedsføringslovens § 1 og overvejelser om, hvorvidt bestemmelsen opfylder sit formål som generalklausul. De enkelte afsnit indeholder en up to date gennemgang af domme og afgørelser af relevans for de behandlede problemstillinger.
I tillæg til ovenstående indeholder bogen en grundig gennemgang af historien bag markedsføringslovens § 1 og analyse af den udvikling, som bestemmelsen er undergået frem til i dag.
Målgruppe
Bogen er dels relevant for praktikere, som beskæftiger sig med markedsførings- og reklamevirksomhed, og dels relevant for forskere på området.Om forfatteren
Ulrich Birch Eriksen er til daglig ansat hos advokatfirmaet Jon Palle Buhl.Bogen er en lettere revideret udgave af forfatterens ph.d.-afhandling, ”Markedsføringslovens § 1 – Portræt af en generalklausul”, der blev udarbejdet ved Aarhus Universitet.Undertitel | portræt af en generalklausul |
---|---|
Forfatter | Ulrich Birch Eriksen |
Forlag | Karnov Group Denmark A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsret |
Varegruppe | Love |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 20. jun. 2013 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 163 |
Højde | 235 |
Dybde | 26 |
Vægt | 664 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 20. jun. 2013 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788761934031 |
ISBN-10 | 8761934038 |
EAN | 9788761934031 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |