Markedsføringslovens § 1

Af: Ulrich Birch Eriksen
745,00 kr
På lager
ISBN
9788761934031

Få overblik over god markedsføringsskik.

Følgende emner behandles bl.a.:

  • Retten til eget billede i reklamesammenhæng
  • Produktefterligning og renommesnyltning
  • Aggressiv adfærd over for konkurrenter
  • Illoyal konkurrence
  • Urimelig markedsføring over for forbrugere
  • Diskriminerende markedsføring, brug af ubehagelige virkemidler i reklame og andre problemstillinger i relation til almene samfundsinteresser
  • En grundig omtale af generalklausuler som lovgivningsform.

Bogen indeholder en udførlig gennemgang af markedsføringslovens § 1 og overvejelser om, hvorvidt bestemmelsen opfylder sit formål som generalklausul. De enkelte afsnit indeholder en up to date gennemgang af domme og afgørelser af relevans for de behandlede problemstillinger.

I tillæg til ovenstående indeholder bogen en grundig gennemgang af historien bag markedsføringslovens § 1 og analyse af den udvikling, som bestemmelsen er undergået frem til i dag.

Målgruppe

Bogen er dels relevant for praktikere, som beskæftiger sig med markedsførings- og reklamevirksomhed, og dels relevant for forskere på området.

Om forfatteren

Ulrich Birch Eriksen er til daglig ansat hos advokatfirmaet Jon Palle Buhl.Bogen er en lettere revideret udgave af forfatterens ph.d.-afhandling, ”Markedsføringslovens § 1 – Portræt af en generalklausul”, der blev udarbejdet ved Aarhus Universitet.
Specifikationer
Undertitel portræt af en generalklausul
Forfatter Ulrich Birch Eriksen
Forlag Karnov Group Denmark A/S
Indbinding Hæftet
Thema koder Erhvervsret
Varegruppe Love
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 20. jun. 2013
Sideantal 0
Bredde 163
Højde 235
Dybde 26
Vægt 664
Første udgave 2013
Oplagsdato 20. jun. 2013
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788761934031
ISBN-10 8761934038
EAN 9788761934031
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.