Markedsret Del 3
650,00 kr
Kan leveres først i april.
ISBN
9788757436211
Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af produkter (i bred forstand) samt – ikke mindst – til brug af særlige forretningskendetegn, hvilket først og fremmest vil sige varemærker.
Fremstillingen knytter sig til "Markedsret Del 1" om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 6. udgave i 2014, og "Markedsret Del 2" om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 6. udgave i 2015.
Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder.
Indholdsoversigt:
Kapitel 5. Lovbestemte enerettigheder. Produkt- og kendetegnsbeskyttelse
1. Indledende om immaterialrettens lovbestemte enerettigheder
2. Det internationale aspekt
3. Ophavsret
4. Patentret
5. Brugsmodelret
6. Topografiret – halvledere (chips)
7. Designret
8. Varemærkeret
9. Retshåndhævelse og sanktioner
10. Særligt om virksomhedsnavneret
Forkortelsesliste
Litteraturliste
Domsregister
Stikordsregister
Undertitel | Immaterialret |
---|---|
Forfatter | Madsen P |
Forlag | Djøf Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Ejerskab og selskabsformer, Erhvervsret, Lærervejledninger og undervisningsmateriale |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 6. apr. 2017 |
Sideantal | 425 |
Bredde | 166 |
Højde | 235 |
Dybde | 30 |
Vægt | 842 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 6. apr. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 6 |
ISBN-13 | 9788757436211 |
ISBN-10 | 8757436215 |
EAN | 9788757436211 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |