Matematisk opmærksomhed - I børnehøjde
Dette er en vejledning til pædagoger i daginstitutioner og lærere i indskolingen.
Matematisk opmærksomhed - I børnehøjde henvender sig til pædagoger, som arbejder med børn i alderen 2-7 år, og som ønsker at arbejde aktivt med at udvikle børnenes matematiske begrebsdannelse.
Tilgang
Bogen handler ikke om matematik som skolefag, men tager i stedet udgangspunkt i børns naturlige nysgerrighed, og gennem aktiviteter understøtter bogen børns begrebsdannelse, og giver dermed børn redskaber til problemløsning, argumentation og kommunikation.
Med bogens aktiviteter arbejdes der målrettet på at styrke barnets sproglige kompetencer og kendskab til før-faglige begreber.
Indhold
Matematisk opmærksomhed - iIbørnehøjde kan betragtes som et opslagsværk over aktiviteter, som kan bruges til at arbejde systematisk med før-faglige begreber. Aktiviteterne i bogen er opdelt i tre hovedafsnit: Udelege, Indelege og Samling. Aktiviteterne er en blanding af voksenstyrede lege og mere frie lege, men alle har fokus på at styrke barnets matematiske opmærksomhed.
Forfatter | Astrid Melhedegaard;Katrine Thybo Amby |
---|---|
Forlag | Alinea |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Undervisningsmidler |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. okt. 2018 |
Sideantal | 56 |
Bredde | 180 |
Højde | 245 |
Dybde | 13 |
Vægt | 358 |
Første udgave | 2018 |
Oplagsdato | 15. okt. 2018 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788723535788 |
ISBN-10 | 8723535784 |
EAN | 9788723535788 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |