Medfortæller
300,00 kr
500
ISBN
9788702183061
De store, gamle fortællinger, dem der definerede et menneske fra før det blev født, er døde. Det moderne menneske vælger selv hvem det vil være, og er ikke længere bare sin fars søn, arbejderen eller den lydige kristne. Det moderne menneske er heller ikke et uengageret, narcissistisk og storforbrugende dyr optaget af sin egen nydelse i en splintret verden. For at agere med succes i den nye tid må ledere, både i politik og erhvervsliv, formå at skabe nye, involverende og meningsfulde fortællinger. Alle organisationer hviler på evnen til at skabe medfortællere til deres sag.
I Medfortæller inviterer Ask Agger os med jagten efter mening. Fra civilisationshistoriens store, totalitære fortællinger til vore dages brydningstid, hvor vi må navigere i en overflod af små fortællinger. Ask tegner konturerne af et fundamentalt skifte i vores samtid, hvor nye generationer selv tager ejerskab over de meningsbærende fortællinger. Mennesker vil sætte individuelle fingeraftryk på verden og involveres som aktive medfortællere i livet. Dyk ned i et opgør med klassisk markedsføring, topstyret politik og kontrollerende ledelsesformer. Med inspiration fra den nyeste hjerneforskning, klassisk dramaturgi og preussisk krigskunst tilbyder bogen en ny og tankevækkende værktøjskasse til alle, der interesserer sig for vores samtids DNA, ledelse, politik, involvering og kommunikation.
Men udover at være en bog om ledelse, forandringsprocesser, kommunikation og identitet, så er Medfortæller også hele historien om hvilke historier, der definerede det vestlige menneske før verden blev moderne. Hvordan betydning forandrede sig med det moderne gennembrud og hvordan identitet og engagement udvikler sig i dag. Det er både en bog for den samfundsinteresserede, som det er en bog for den, der gerne vil forstå, hvad der skal til for at flytte mennesker og producere ejerskab og opbakning i en tid, hvor ingen automatisk har autoritet. Det er en bog om et nyt medejerskab til både virksomheder og organisationer. Og måske et svar på spørgsmålet om hvordan man henvender sig til mennesker i en verden, hvor ingen lytter, hvor ingen går i takt, og hvert menneske i sidste ende selv sidder med ansvaret for at skabe sin egen historie.
Undertitel | Mening, involvering og lederskab i vores komplekse verden |
---|---|
Forfatter | Ask Agger |
Forlag | Gyldendal Business |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Kommunikation og præsentation i erhvervslivet, Ledelse: lederskab og motivation |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 28. jan. 2016 |
Sideantal | 240 |
Bredde | 142 |
Højde | 222 |
Dybde | 18 |
Vægt | 341 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 28. jan. 2016 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788702183061 |
ISBN-10 | 8702183061 |
EAN | 9788702183061 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | David McKean |
Illustreret i farver/sh | Nej |