Medieanalyse + Medieteori - sampak
648,75 kr
Nyt oplag er under forberedelse.
ISBN
9788759329917
De to bøger enhver, der studerer medievidenskab har brug for, kan nu købes som sampak.
MEDIETEORI gennemgår de teorier, der er dominerende i medievidenskab i dag. Bogen rækker fra kapitler om mediesociologi, nyere offentlighedsteori over reception, kvantitative og kvalitative metoder til intertekstualitet, celebrity og affekt. Hvert kapitel har fokus på et gennemgående teoretisk tema, som belyses med en analytisk case.
MEDIEANALYSE præsenterer i kronologisk rækkefølge et bredt udvalg af aktuelle medier: den trykte presse, fotografi, film, dokumentar, reklame, radio, tv, digitale tekster, blogs og computerspil. Kapitlerne sætter det enkelte medie i en historisk sammenhæng og præsenterer begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet.
Forfatter | Palle Schantz Lauridsen |
---|---|
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 19. jan. 2018 |
Sideantal | 750 |
Bredde | 172 |
Højde | 240 |
Dybde | 45 |
Vægt | 1461 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 9. okt. 2019 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759329917 |
ISBN-10 | 8759329912 |
EAN | 9788759329917 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |