Medieanalyse
420,00 kr
På lager
ISBN
9788759319918
Verden i dag er en verden af medier, og vi bruger i stigende grad medierne aktivt. Vi nøjes ikke med at læse avis, høre radio, se fjernsyn og gå i biografen. Vi kan lave statusopdateringer, skrive vores egne blogs, bidrage til netmediernes debatter og skrive fanfiktion. De gamle medier er der endnu, men de indgår i dag i en ny medieverden.
Medieanalyse præsenterer et bredt udvalg af aktuelle medier: den trykte presse, fotografi, film, dokumentar, reklame, radio, tv, digitale tekster, blogs og computerspil. Vinklen er analytisk og historisk: Kapitlerne sætter det enkelte medie i en historisk sammenhæng og præsenterer begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet.
Medieanalyse er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner ved universiteterne i København, Roskilde, Aalborg og Aarhus.
Forfatter | Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen (red.) |
---|---|
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 25. sep. 2015 |
Sideantal | 375 |
Bredde | 171 |
Højde | 240 |
Dybde | 23 |
Vægt | 698 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 25. mar. 2020 |
Oplag | 3 |
Udgave | 1 |
Recall To | 7. sep. 2023 |
Recall From | 7. aug. 2023 |
ISBN-13 | 9788759319918 |
ISBN-10 | 8759319917 |
EAN | 9788759319918 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |