Medieanalyse

Af: Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen (red.)
420,00 kr
På lager
ISBN
9788759319918
Verden i dag er en verden af medier, og vi bruger i stigende grad medierne aktivt. Vi nøjes ikke med at læse avis, høre radio, se fjernsyn og gå i biografen. Vi kan lave statusopdateringer, skrive vores egne blogs, bidrage til netmediernes debatter og skrive fanfiktion. De gamle medier er der endnu, men de indgår i dag i en ny medieverden.
Medieanalyse præsenterer et bredt udvalg af aktuelle medier: den trykte presse, fotografi, film, dokumentar, reklame, radio, tv, digitale tekster, blogs og computerspil. Vinklen er analytisk og historisk: Kapitlerne sætter det enkelte medie i en historisk sammenhæng og præsenterer begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet.
Medieanalyse er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner ved universiteterne i København, Roskilde, Aalborg og Aarhus.
Specifikationer
Forfatter Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen (red.)
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 25. sep. 2015
Sideantal 375
Bredde 171
Højde 240
Dybde 23
Vægt 698
Første udgave 0
Oplagsdato 25. mar. 2020
Oplag 3
Udgave 1
Recall To 7. sep. 2023
Recall From 7. aug. 2023
ISBN-13 9788759319918
ISBN-10 8759319917
EAN 9788759319918
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.