Mediepsykologi

Af: Peter Allingham
98,75 kr
På lager
ISBN
9788778876409
Moderne kommunikationsteknologier har bragt individet i fokus på andre måder, end de traditionelle massemedier har gjort det.

Det gør en udvidet forståelse af, hvad medier er, og hvordan de påvirker, relevant. Et nøglepunkt til en forbedret forståelse af, hvordan medier påvirker, er derfor at supplere de teknologi- og kulturorienterede teorier om mediepåvirkning.

Det kan ske med forklaringer på, hvordan de enkelte medier i kraft af deres teknologiske indretning og æstetiske udtryk bearbejder og organiserer menneskelig sansning og bevidsthed.

I bogen gives forskellige eksempler på, hvordan det sker, såvel individuelt som i forbindelse med større grupper.

Peter Allingham er lektor i medieanalyse og tekstanalyse ved Institut for Kommunikation ved Aalborg Universitet.
Specifikationer
Forfatter Peter Allingham
Forlag Frydenlund
Indbinding Hæftet
Thema koder Medievidenskab
Varegruppe Psykologi, Psykisk sundhed
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 14. mar. 2008
Sideantal 51
Bredde 170
Højde 245
Dybde 4
Vægt 130
Første udgave 2008
Oplagsdato 14. mar. 2008
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788778876409
ISBN-10 8778876400
EAN 9788778876409
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter null
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.