Mediepsykologi
98,75 kr
På lager
ISBN
9788778876409
Moderne kommunikationsteknologier har bragt individet i fokus på andre måder, end de traditionelle massemedier har gjort det.
Det gør en udvidet forståelse af, hvad medier er, og hvordan de påvirker, relevant. Et nøglepunkt til en forbedret forståelse af, hvordan medier påvirker, er derfor at supplere de teknologi- og kulturorienterede teorier om mediepåvirkning.
Det kan ske med forklaringer på, hvordan de enkelte medier i kraft af deres teknologiske indretning og æstetiske udtryk bearbejder og organiserer menneskelig sansning og bevidsthed.
I bogen gives forskellige eksempler på, hvordan det sker, såvel individuelt som i forbindelse med større grupper.
Peter Allingham er lektor i medieanalyse og tekstanalyse ved Institut for Kommunikation ved Aalborg Universitet.
Det gør en udvidet forståelse af, hvad medier er, og hvordan de påvirker, relevant. Et nøglepunkt til en forbedret forståelse af, hvordan medier påvirker, er derfor at supplere de teknologi- og kulturorienterede teorier om mediepåvirkning.
Det kan ske med forklaringer på, hvordan de enkelte medier i kraft af deres teknologiske indretning og æstetiske udtryk bearbejder og organiserer menneskelig sansning og bevidsthed.
I bogen gives forskellige eksempler på, hvordan det sker, såvel individuelt som i forbindelse med større grupper.
Peter Allingham er lektor i medieanalyse og tekstanalyse ved Institut for Kommunikation ved Aalborg Universitet.
Forfatter | Peter Allingham |
---|---|
Forlag | Frydenlund |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Medievidenskab |
Varegruppe | Psykologi, Psykisk sundhed |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 14. mar. 2008 |
Sideantal | 51 |
Bredde | 170 |
Højde | 245 |
Dybde | 4 |
Vægt | 130 |
Første udgave | 2008 |
Oplagsdato | 14. mar. 2008 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788778876409 |
ISBN-10 | 8778876400 |
EAN | 9788778876409 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |