Medier og kultur
En bred og grundig indføring i medieanalyse og medieteori skrevet af et forskerhold fra Københavns Universitet.
MEDIER OG KULTUR er den første danske grundbog til studerende og lærere, der beskæftiger sig med medier og kultur.
MEDIER OG KULTUR analyserer, hvordan massemedierne bidrager til kulturen i et moderne samfund ved at tilskrive dette samfund mening. Bogen præsenterer en lang række begreber og analyseformer, der tilbyder en bred og dybtgående forståelse af mediernes forhold til, samspil med og integration i kulturen.
MEDIER OG KULTUR belyser medierne fra fire faglige synspunkter: et historisk, hvor både mediernes historie og medieforskningens historie behandles, et sprogvidenskabeligt med fokus på mediernes kommunikationsformer, et litteraturvidenskabeligt om fortælleformer i såvel fiktion som fakta, og et samfundsvidenskabeligt med analyser af medieinstitutioner og mediernes virkning på den enkelte modtager og samfundet som helhed.
I MEDIER OG KULTUR er hovedvægten lagt på nyere forskning inden for hvert af de fire fagområder og på den tilnærmelse mellem humanistiske og samfundsvidenskablige tilgange, der er hovedtendensen i den internationale medieforskning.
Undertitel | en grundbog i medieanalyse og medieteori |
---|---|
Forfatter | Kirsten Drotner |
Forlag | Borgen |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Medievidenskab |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 8. mar. 2006 |
Sideantal | 379 |
Bredde | 155 |
Højde | 220 |
Dybde | 25 |
Vægt | 539 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 14. sep. 2011 |
Oplag | 13 |
Udgave | 1 |
Serie | Borgen/medier |
ISBN-13 | 9788721000097 |
ISBN-10 | 8721000093 |
EAN | 9788721000097 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |