Medieret læring og hjernens forandringsevne

Af: Reuven Feuerstein, Louis H. Falik og Refael S. Feuerstein
473,75 kr
Udsolgt
ISBN
9788771603774
I denne bog præsenterer Reuven Feuerstein den menneskelige hjerne som værende påvirkelig og foranderlig gennem hele livet. Dermed gør han op med tidligere tiders tænkning om, at hjernen udvikler sig på en helt bestemt måde frem til et bestemt tidspunkt, hvorefter udviklingen holder op. Centralt i Feuersteins tænkning er, at deltagelse i socialt samspil, hvor mediering indgår, har en omfattende betydning for hjernens udvikling.
Gennem flere konkrete cases illustrerer han, hvordan mediering kan se ud i praksis. Feuersteins forskning er i tråd med den nyeste viden inden for neurovidenskaben, som ved hjælp af hjernescanningsteknologi har påvist, at en lang række hjernefunktioner kan modifi ceres gennem hele livet. Hans forskning skaber også et håb om, at vi bliver i stand til bedre at forstå forholdet mellem hjerne, udvikling og læring.
Bogen henvender sig til alle med interesse for forholdet mellem hjerne, kognition og pædagogik og kan med fordel læses af forskellige fagfolk som psykologer, konsulenter, lærere, pædagoger, sygeplejersker og socialrådgivere, ligesom den kan bruges på uddannelserne inden for disse fagområder.
Specifikationer
Undertitel Om Reuven Feuersteins læringsteori og metode til forbedret kognition
Forfatter Reuven Feuerstein, Louis H. Falik og Refael S. Feuerstein
Forlag Dafolo
Indbinding Paperback
Thema koder Antologier: generelt, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DAF
Udgivelsesdato 10. okt. 2017
Sideantal 262
Bredde 170
Højde 240
Dybde 15
Vægt 644
Første udgave 2017
Oplagsdato 10. okt. 2017
Oplag 1
Udgave 1
Serie Relationsprofessionsserien
ISBN-13 9788771603774
ISBN-10 8771603778
EAN 9788771603774
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter Joachim Wrang
Foreword Author Micki Sonne Kaa Sunesen
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.