Medieretten, Del 2

Af: Søren Sandfeld Jakobsen, Sten Schaumburg-Müller
800,00 kr
På lager
ISBN
9788757455892
Denne fremstilling af medieretten omfatter både de traditionelle massemedier som aviser, tidsskrifter, radio, fjernsyn mv., og de mange nye digitale onlinemedier som netaviser, streamingtjenester, sociale medier, blogs mv. Hvor førsteudgaven af fremstillingen var samlet i ét - meget omfattende - bind, har vi valgt at opdele andenudgaven i to dele. Nærværende del 2 omhandler det, man kan kalde medierettens specielle del, dvs. de regler, der vedrører mere specielle, markedsmæssige eller sektorspecifikke forhold. De emner, der behandles, er følgende:
Medier og persondata
Radio- og tv-lovgivning
Regulering af film
Ophavsret og medier
Mediepluralisme og mediestøtte.

Målgruppen er primært advokater, dommere og jurister i medievirksomheder og relevante offentlige myndigheder, organisationer mv., der beskæftiger sig med medieretlige problemstillinger, og som har et naturligt behov for en samlet fremstilling herom. Fremstillingen kan også benyttes som lærebog på medie- og journalistuddannelser, relevante kursusfag på universiteternes jurauddannelser mv.

Søren Sandfeld Jakobsen, ph.d., er professor på CBS, Copenhagen Business School, og advokat hos Gorrissen Federspiel. 
Sten Schaumburg-Müller, dr.jur., ph.d., er professor på Syddansk Universitet.
Specifikationer
Forfatter Søren Sandfeld Jakobsen, Sten Schaumburg-Müller
Forlag Djøf Forlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Jura, generelle emner
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 7. jun. 2023
Sideantal 387
Bredde 155
Højde 230
Dybde 28
Vægt 635
Oplagsdato 7. jun. 2023
Oplag 1
Udgave 2
ISBN-10 8757455899
EAN 9788757455892
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.