Medieteori
400,00 kr
På lager
ISBN
9788759326282
Medieteori kortlægger de dominerende teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb. Den gør det ved at præsentere et bredt udvalg af medieteorier i et aktuelt perspektiv. Bogen rækker fra kapitler om kommunikationsteorier, Medium Theory, kognitionsteori, mediehistorie, offentlighedsteorier, det danske medielandskab, de sociale netværksmediers sociologi, mediesystemer, produktions- og policyanalyse over reception, participation, kvantitative og kvalitative metoder til intertekstualitet, celebrity, affektteori, steder som medieattraktion og mediedidaktik. Bogen rummer mange eksempler på, hvordan man konkret kan arbejde med de teoretiske problemstillinger.
Medieteori viser, hvordan vi kan forstå mediernes funktion og deres samspil med de mennesker, de involverer, og det samfund, de indgår i. Bogen er en opfølgning til Medieanalyse.
Medieteori er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner på de danske universiteter.
Forfatter | Palle Schantz Lauridsen, Erik Svendsen (red.) |
---|---|
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 19. jan. 2018 |
Sideantal | 350 |
Bredde | 171 |
Højde | 239 |
Dybde | 25 |
Vægt | 769 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 19. jan. 2018 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759326282 |
ISBN-10 | 875932628X |
EAN | 9788759326282 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |