Medieteori

Af: Palle Schantz Lauridsen, Erik Svendsen (red.)
400,00 kr
På lager
ISBN
9788759326282
Medieteori kortlægger de dominerende teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb. Den gør det ved at præsentere et bredt udvalg af medieteorier i et aktuelt perspektiv. Bogen rækker fra kapitler om kommunikationsteorier, Medium Theory, kognitionsteori, mediehistorie, offentlighedsteorier, det danske medielandskab, de sociale netværksmediers sociologi, mediesystemer, produktions- og policyanalyse over reception, participation, kvantitative og kvalitative metoder til intertekstualitet, celebrity, affektteori, steder som medieattraktion og mediedidaktik. Bogen rummer mange eksempler på, hvordan man konkret kan arbejde med de teoretiske problemstillinger.
Medieteori viser, hvordan vi kan forstå mediernes funktion og deres samspil med de mennesker, de involverer, og det samfund, de indgår i. Bogen er en opfølgning til Medieanalyse
Medieteori er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner på de danske universiteter.  
Specifikationer
Forfatter Palle Schantz Lauridsen, Erik Svendsen (red.)
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 19. jan. 2018
Sideantal 350
Bredde 171
Højde 239
Dybde 25
Vægt 769
Første udgave 0
Oplagsdato 19. jan. 2018
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788759326282
ISBN-10 875932628X
EAN 9788759326282
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.