Mening og sammenhæng
48,75 kr
På lager
ISBN
9788774951735
Ny udgave revideret i lyset af Fælles Mål 2009.
Mening og sammenhæng fastholder
◘ at skolens religionsfag ikke kun er et kundskabsfag, men tillige et aktuelt livstydnings- og dannelsfag for skolens elever;
◘ at udgangspunktet for faget er livsspørgsmålene, og livsfilosofien og etikken derfor er centrum for undervisningen.
Mening og sammenhæng præsenterer og diskuterer:
◘ Sammenhængen mellem almendidaktik og religionsfagets fagdidaktik;
◘ Religionsfagets vidensgrundlag;
◘ Aktuel status for skolefaget kristendomskundskab og fagets seneste udvikling;
◘ Forskellige didaktiske tilgange, bl.a. den hermeneutiske, den historisk-kritiske, den narrative og den fænomenologiske.
Mening og sammenhæng fastholder
◘ at skolens religionsfag ikke kun er et kundskabsfag, men tillige et aktuelt livstydnings- og dannelsfag for skolens elever;
◘ at udgangspunktet for faget er livsspørgsmålene, og livsfilosofien og etikken derfor er centrum for undervisningen.
Mening og sammenhæng præsenterer og diskuterer:
◘ Sammenhængen mellem almendidaktik og religionsfagets fagdidaktik;
◘ Religionsfagets vidensgrundlag;
◘ Aktuel status for skolefaget kristendomskundskab og fagets seneste udvikling;
◘ Forskellige didaktiske tilgange, bl.a. den hermeneutiske, den historisk-kritiske, den narrative og den fænomenologiske.
Undertitel | En fagdidaktik til skolens religionsundervisning |
---|---|
Forfatter | John Rydahl og Børge Troelsen |
Forlag | RPF |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Kristendommen, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 14. okt. 2009 |
Sideantal | 234 |
Bredde | 154 |
Højde | 229 |
Dybde | 15 |
Vægt | 400 |
Første udgave | 1996 |
Oplagsdato | 14. okt. 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 3 |
ISBN-13 | 9788774951735 |
EAN | 9788774951735 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |