Menneskelige ressourcer
50,00 kr
500
ISBN
9788770343183
Begrebet Human Resource Management (HRM) bliver historisk og aktuelt overvejende relateret til store virksomheder. Denne bog præsenterer og diskuterer, hvordan HRM udfoldes i små og mellemstore virksomheder - den virksomhedstype, der i høj grad rummer kreativiteten og udviklingsmulighederne i det danske erhvervsliv. Med mange forfattere og mange indfaldsvinkler belyses det, i hvilken udstrækning små og mellemstore virksomheder har taget begrebet HRM til sig, hvordan udviklingen af de menneskelige ressourcer sker, og på hvilke punkter vi ikke har teori, modeller eller værktøjer til forklaring af ""menneskelivet"" i denne virksomhedstype.
Bogens første del indeholder 8 tematiserede artikler af forskere eller forfattere med tilknytning til forskningsverdenen. Bogens midterste del indeholder 1O artikler skrevet af grupper af studerende ved cand.merc.-studiets HRM-linie ved Institut for Organisation og Arbejdssociologi, Handelshøjskolen i København. Disse artikler beskriver resultaterne af de studerendes projektarbejde i konkrete små og mellemstore virksomheder. I alt 46 studerende har deltaget i disse projektgrupper. Bogen afsluttes med en konklusion skrevet af bogens redaktør.
Formålet med denne konkrete og let tilgængelige bog er at formidle ny viden om små og mellemstore virksomheder og at give et inspirerende bidrag til udviklingen af det endnu jomfruelige fagområde: HRM i små og mellemstore virksomheder.
Bogens første del indeholder 8 tematiserede artikler af forskere eller forfattere med tilknytning til forskningsverdenen. Bogens midterste del indeholder 1O artikler skrevet af grupper af studerende ved cand.merc.-studiets HRM-linie ved Institut for Organisation og Arbejdssociologi, Handelshøjskolen i København. Disse artikler beskriver resultaterne af de studerendes projektarbejde i konkrete små og mellemstore virksomheder. I alt 46 studerende har deltaget i disse projektgrupper. Bogen afsluttes med en konklusion skrevet af bogens redaktør.
Formålet med denne konkrete og let tilgængelige bog er at formidle ny viden om små og mellemstore virksomheder og at give et inspirerende bidrag til udviklingen af det endnu jomfruelige fagområde: HRM i små og mellemstore virksomheder.
Undertitel | den mindre virksomheds konkurrencekraft |
---|---|
Forfatter | Henrik Holt Larsen |
Forlag | Nyt fra Samfundsvidenskaberne |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 23. maj 2000 |
Sideantal | 203 |
Bredde | 169 |
Højde | 245 |
Dybde | 12 |
Vægt | 411 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 23. maj 2000 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788770343183 |
ISBN-10 | 8770343187 |
EAN | 9788770343183 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |