Mere videndeling
270,00 kr
På lager
ISBN
9788741253893
Det enkelte menneske kan ikke selv vide alt! Derfor er det nødvendigt både at få del i andres viden, ligesom det også er nødvendigt at dele ud af sin egen viden. På arbejdspladsen er videndeling en forudsætning for det succesfulde samarbejde, samt en fordel for både den enkelte og for organisationen. Videndeling er dog ikke kun ensbetydende med fordele, men medfører også en lang række udfordringer. Bogen giver et grundigt indblik i disse udfordringer og har fokus på tre områder, som hver især og i samspil med hinanden har indvirkning på modstand mod og medvind for videndeling:
- Den måde, individer opfører sig på – i særdeleshed i forhold til andre – og som bl.a. kommer til udtryk gennem hjælpsomhed eller misundelse.
- Den struktur – fx den fysiske struktur i form af bl.a. kontorlandskaber og individers sociale relationer – som individer befinder sig i, og som i høj grad også påvirker mulighederne for og lysten til at dele viden.
- Den viden, der skal eller bør deles, og som både kan være lettilgængelig og nedskrevet i form af fx procedurer, og langtfra lettilgængelig, fordi den udelukkende findes i hovedet på en nøglemedarbejder, som måske sjældent er til stede.
Forfatter | Peter Holdt Christensen |
---|---|
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For efter/videreuddannelse, Organisationsteori og organisationspsykologi |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. apr. 2010 |
Sideantal | 208 |
Bredde | 138 |
Højde | 216 |
Dybde | 15 |
Vægt | 263 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 8. jun. 2023 |
Oplag | 4 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788741253893 |
ISBN-10 | 8741253893 |
EAN | 9788741253893 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Artist | Ole Klitgaard |
Omslagsgrafiker | Ida Balslev |
Illustreret i farver/sh | Nej |