Mobning er yt - prøv noget nyt!
1.058,75 kr
Udsolgt
ISBN
9788772816296
Mobning er yt, prøv noget nyt! Ugeforløb med trivsel på dagsordenen. Kopimappe med cd-rom
Dagens folkeskole skal være inkluderende og dermed anerkende elevernes forskellighed med deres individuelle forudsætninger og øvrige livsbetingelser.
Dette stiller store krav både til undervisningens tilrettelæggelse og indhold og ikke mindst til skolens og de professionelles indsigt, forståelse og rummelighed. Ethvert barn er noget særligt og har brug for at blive mødt med anerkendelse - samtidig med, at ethvert barn bør være en del af et betydningsfuldt fællesskab og har brug for at opleve det særlige, nemlig ´at høre til i dette fællesskab´.
Heldigvis oplever den store gruppe elever i folkeskolen at være en del af fællesskabet, men desværre er virkeligheden ikke sådan for alle. Der er fortsat en gruppe elever, der oplever udelukkelse eller mobning i deres hverdag i skolen. Det kan vi som professionelle ikke sidde overhørig, da hele læringsmiljøet i klassen påvirkes og det får store, livsvarige personlige omkostninger for den enkelte.
Når fællesskabet ikke er veldefineret og tydeligt i hverdagen, forsvinder rammerne, de faste strukturer og normerne, der skaber basen og etikken for eleverne. I stedet kryber utrygheden ind i klassen, og det betyder, at den sociale angst for udelukkelse dukker op og i forlængelse hermed - mobningen.
Dette materiale tager afsæt i fællesskabet og tilhørsforholdet, når vi som professionelle skal arbejde forebyggende eller foregribende med mobning.
Mappen er opbygget som et ugeforløb med idéer til både optakt og opfølgning. Øvelserne er opbygget og struktureret, så de kan bruges på flere forskellige niveauer og til forskellige gruppesammensætninger.
Forløbet er for alle klasser fra 0.-9. årgang og tænkt som en fleksuge for hele skolen, men kan sagtens bruges afdelingsvis eller for en enkelt klasse. Der er mulighed for at opdele mappen og udvælge aktiviteter efter behov.
Fokus er lagt på det trivselsfremmende samvær, de gode relationer, fællesskabets betydning og de mange muligheder, der dukker op, når vi fokuserer på 'det vi gerne vil have, frem for det vi ikke vil have'.
Materialet henvender sig til skolens pædagogiske personale.
Dagens folkeskole skal være inkluderende og dermed anerkende elevernes forskellighed med deres individuelle forudsætninger og øvrige livsbetingelser.
Dette stiller store krav både til undervisningens tilrettelæggelse og indhold og ikke mindst til skolens og de professionelles indsigt, forståelse og rummelighed. Ethvert barn er noget særligt og har brug for at blive mødt med anerkendelse - samtidig med, at ethvert barn bør være en del af et betydningsfuldt fællesskab og har brug for at opleve det særlige, nemlig ´at høre til i dette fællesskab´.
Heldigvis oplever den store gruppe elever i folkeskolen at være en del af fællesskabet, men desværre er virkeligheden ikke sådan for alle. Der er fortsat en gruppe elever, der oplever udelukkelse eller mobning i deres hverdag i skolen. Det kan vi som professionelle ikke sidde overhørig, da hele læringsmiljøet i klassen påvirkes og det får store, livsvarige personlige omkostninger for den enkelte.
Når fællesskabet ikke er veldefineret og tydeligt i hverdagen, forsvinder rammerne, de faste strukturer og normerne, der skaber basen og etikken for eleverne. I stedet kryber utrygheden ind i klassen, og det betyder, at den sociale angst for udelukkelse dukker op og i forlængelse hermed - mobningen.
Dette materiale tager afsæt i fællesskabet og tilhørsforholdet, når vi som professionelle skal arbejde forebyggende eller foregribende med mobning.
Mappen er opbygget som et ugeforløb med idéer til både optakt og opfølgning. Øvelserne er opbygget og struktureret, så de kan bruges på flere forskellige niveauer og til forskellige gruppesammensætninger.
Forløbet er for alle klasser fra 0.-9. årgang og tænkt som en fleksuge for hele skolen, men kan sagtens bruges afdelingsvis eller for en enkelt klasse. Der er mulighed for at opdele mappen og udvælge aktiviteter efter behov.
Fokus er lagt på det trivselsfremmende samvær, de gode relationer, fællesskabets betydning og de mange muligheder, der dukker op, når vi fokuserer på 'det vi gerne vil have, frem for det vi ikke vil have'.
Materialet henvender sig til skolens pædagogiske personale.
Undertitel | ugeforløb med trivsel på dagsordenen |
---|---|
Forfatter | Kurt Andersen, Lene Bagger, Jette Vibeche Madsen |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Ringordner |
Thema koder | Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 29. okt. 2011 |
Sideantal | 101 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 29. okt. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772816296 |
ISBN-10 | 8772816295 |
EAN | 9788772816296 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Artist | Søren Back Svendsen |
Illustreret i farver/sh | Nej |