Motiverende relationer
210,00 kr
503
ISBN
9788761671134
Bogen undersøger sammenhængen mellem gymnasieelevers motivation og deres oplevelse af relationen til deres lærere. Den præsenterer ny pædagogisk teori og giver indsigt i, hvordan elever selv beskriver undervisningen og lærernes betydning for deres engagement. Bogen viser, hvordan stort set alt, hvad en lærer gør, tolkes relationelt af eleverne - oftest uden, at læreren er opmærksom på det. Relationsoptikken samler en lang række højaktuelle temaer i gymnasiedebatten, fx elevers "skoletræthed" og koncentrationsproblemer, klasseledelse, lærerstrategier i forhold til elevers computerbrug, indretning af undervisningsrum samt gymnasielærerrollens udvikling.
Bogen henvender sig primært til lærere, studievejledere, uddannelsesledere, rektorer og pædagogikumkursister i gymnasiet, men også til undervisere og ledere fra andre skoleformer.
Bogen henvender sig primært til lærere, studievejledere, uddannelsesledere, rektorer og pædagogikumkursister i gymnasiet, men også til undervisere og ledere fra andre skoleformer.
Undertitel | Lærer-elev-relationer i gymnasieundervisning |
---|---|
Forfatter | Dorte Ågård |
Forlag | Systime |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Danmark, Videregående skoler |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 2. sep. 2014 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 172 |
Højde | 241 |
Dybde | 11 |
Vægt | 440 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 2. sep. 2014 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788761671134 |
ISBN-10 | 8761671134 |
EAN | 9788761671134 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |