Nærkontakt med det offentlige
0,00 kr
500
ISBN
9788741226071
I denne bog får en bistandsklient, Peter, mulighed for at fortælle om sit liv: hvordan det har formet sig fra barnsben, og hvordan det har været at leve i afhængighed af det sociale system, med omgivelsernes stempling som andenrangsborger og i relativ fattigdom.
Fremstillingen er baseret på et næsten treårigt samtaleforløb mellem Peter og bogens forfatter. Dette forløb giver Peter lejlighed til at udvikle en bedre forståelse af sig selv og sin egen livssituation.
Sidste del af bogen belyser ud fra forskellige teoretiske synspunkter en række problemstillinger, der er vokset ud af Peters fortælling, men som også har mere almen relevans i forhold til det at leve som bistandsklient.
Bogen henvender sig i høj grad til studerende inden for det sociale og socialpædagogiske område, men også til mennesker, der er socialpolitisk interesserede eller som er engageret i socialt arbejde, hvad enten det er som borgere, frivillige eller professionelle.
Fremstillingen er baseret på et næsten treårigt samtaleforløb mellem Peter og bogens forfatter. Dette forløb giver Peter lejlighed til at udvikle en bedre forståelse af sig selv og sin egen livssituation.
Sidste del af bogen belyser ud fra forskellige teoretiske synspunkter en række problemstillinger, der er vokset ud af Peters fortælling, men som også har mere almen relevans i forhold til det at leve som bistandsklient.
Bogen henvender sig i høj grad til studerende inden for det sociale og socialpædagogiske område, men også til mennesker, der er socialpolitisk interesserede eller som er engageret i socialt arbejde, hvad enten det er som borgere, frivillige eller professionelle.
Undertitel | et liv som bistandsklient |
---|---|
Forlag | Hans Reitzel |
Indbinding | 89 |
Product Type | 1 |
Thema koder | Sociale tjenester og social velfærd |
Sideantal | 226 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Sprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |