Næste skridt i professionelle læringsfællesskaber
Kernen i et professionelt læringsfællesskab er netværket af kollaborative teams de grupper af lærere, der arbejder sammen om at forbedre elevernes læring. Kollaborative teams har potentialet til at kunne transformere vigtige aspekter af undervisning og læring. I denne bog beskrives det på håndgribelig og udførlig vis, hvordan man kan udvide ansvarsområderne for de kollaborative teams og gøre dem i stand til at transformere læreplanens omfang og indhold samt arten af klasserumsvurdering og dens måde at fungere på. På tilsvarende vis kan arbejdet i teamet transformere den måde, man planlægger og udfører undervisningen på, det system, lærerne udvikler sig inden for, og den måde, skolen ledes på.
Bogen opstiller og besvarer seks kritiske spørgsmål relateret til læreplan, vurdering, undervisning, lærerudvikling og ledelse, som ethvert succesrigt kollaborativt team bør forholde sig til. Spørgsmålene behandles i hvert sit kapitel, der beskriver de handlinger og strategier, skolefolk kan implementere med henblik på at transformere undervisningen.
Undertitel | Kollaborative teams der transformerer skolens praksis |
---|---|
Forfatter | Robert J. Marzano, Tammy Heflebower, Jan K. Hoegh, Phil Warrick & Gavin Grift |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 13. okt. 2016 |
Sideantal | 213 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2016 |
Oplagsdato | 13. okt. 2016 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Undervisning og læring |
ISBN-13 | 9788771604740 |
ISBN-10 | 877160474X |
EAN | 9788771604740 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Ida Højelse Svith |
Illustreret i farver/sh | Nej |