Netbaseret kollaborativ læring
157,50 kr
500
ISBN
9788778421319
E-læring som samarbejde mellem de studerende
I disse år ændrer informationsteknologien mulighederne i undervisnings- og læringsrummene fundamentalt: Fra klasseværelse og kursuslokale til arbejdspladsen og det virtuelle rum. Disse bøger om netbaseret læring går skridtet videre end computer baseret træning og lærerkontrolleret en-til-en fjernundervisning, og guider undervisere og deltagere ind i E-læring som samarbejdslæring - kollaborativ læring.
Adgangen til nettet lægger umiddelbart op til mere individuelle læringsforløb, men vi ved, at læreprocesser fremmes af samspillet med andre. Informationsteknologien gør det muligt at basere læreprocesserne på deltagernes samarbejde. Udfordringen består i at kende de didaktiske, pædagogiske og teknologiske værktøjer, der fremmer samarbejdet. Bøgerne anviser konkrete måder at tilrettelægge bl.a. gruppebaseret opgaveløsning og plenumdiskussioner over nettet.
Guiden til underviserne og guiden til deltagerne støtter sig til den nyeste forskning om læreprocesser og inddrager erfaringer fra forsøgs- og udviklingsarbejde om netbaseret kollaborativ læring inden for ungdoms- og voksenuddannelser samt ikke-formelle læreprocesser på arbejdspladser.
Bøgerne er lige velegnet til brug i undervisningsinstitutioner som i erhvervsvirksomheder.
- Netbaseret kollaborativ læring - en guide til undervisere
- Deltager i netbaseret læring - en guide til samarbejde.
I disse år ændrer informationsteknologien mulighederne i undervisnings- og læringsrummene fundamentalt: Fra klasseværelse og kursuslokale til arbejdspladsen og det virtuelle rum. Disse bøger om netbaseret læring går skridtet videre end computer baseret træning og lærerkontrolleret en-til-en fjernundervisning, og guider undervisere og deltagere ind i E-læring som samarbejdslæring - kollaborativ læring.
Adgangen til nettet lægger umiddelbart op til mere individuelle læringsforløb, men vi ved, at læreprocesser fremmes af samspillet med andre. Informationsteknologien gør det muligt at basere læreprocesserne på deltagernes samarbejde. Udfordringen består i at kende de didaktiske, pædagogiske og teknologiske værktøjer, der fremmer samarbejdet. Bøgerne anviser konkrete måder at tilrettelægge bl.a. gruppebaseret opgaveløsning og plenumdiskussioner over nettet.
Guiden til underviserne og guiden til deltagerne støtter sig til den nyeste forskning om læreprocesser og inddrager erfaringer fra forsøgs- og udviklingsarbejde om netbaseret kollaborativ læring inden for ungdoms- og voksenuddannelser samt ikke-formelle læreprocesser på arbejdspladser.
Bøgerne er lige velegnet til brug i undervisningsinstitutioner som i erhvervsvirksomheder.
- Netbaseret kollaborativ læring - en guide til undervisere
- Deltager i netbaseret læring - en guide til samarbejde.
Undertitel | en guide til undervisere |
---|---|
Forfatter | Annelise Agertoft |
Forlag | Billesø & Baltzer |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. dec. 2003 |
Sideantal | 133 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 1. dec. 2003 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788778421319 |
ISBN-10 | 8778421314 |
EAN | 9788778421319 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |