Observation af undervisning og elevers læring

Af: Malene Ringvad
512,50 kr
På lager
ISBN
9788771605259
Formålet med observation af undervisning og elevers læreprocesser er først og fremmest at fremme elevernes læring, og ifølge forskning kræver det facilitering af de professionelles egen læring tæt på undervisningspraksis. Tanken bag denne bog er derfor at hjælpe ledere og vejledere i gang med undervisningsobservation og didaktisk samtale, så de kan bidrage til, at eleverne lærer så meget, som de kan.

Ud fra forsknings- og praksisbaseret viden tilbyder bogen et struktureret overblik og et praksisnært indblik i observationsopgavens forskellige niveauer, nogle af de vigtigste forudsætninger og fl ere velafprøvede fremgangsmåder. Ved at inddele opgaven i tre videns- og kompetenceniveauer det organisatoriske, det undervisningsfaglige og det relationelle niveau struktureres observationsprocessen, og samtidig anskueliggøres udfordringerne og faldgruberne. Bogen demonstrerer nogle lettilgængelige metoder, der kan støtte lederen og vejlederen i at udforske mulighederne i undervisningsobservation og den didaktiske samtale og derigennem finde frem til egne fremgangsmåder.

Specifikationer
Undertitel Håndbog for ledere og vejledere
Forfatter Malene Ringvad
Forlag Dafolo
Indbinding Paperback
Thema koder Danmark, Førskoler og børnehaver, Grundskoler og skoler for mellemtrinnet, Kognitiv psykologi
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DAF
Udgivelsesdato 16. jan. 2017
Sideantal 263
Bredde 170
Højde 240
Dybde 18
Vægt 640
Første udgave 2016
Oplagsdato 16. jan. 2017
Oplag 1
Udgave 1
Serie Relationsprofessionsserien
ISBN-13 9788771605259
ISBN-10 8771605258
EAN 9788771605259
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.