Offentlig kommunikation i teori og praksis
Offentlig kommunikation i teori og praksis er en lærebog til kommunikations-studerende og en brugsbog til medarbejdere i det offentlige. Bogen er ander-ledes end andre bøger om offentlig kommunikation fordi den ikke er en koge-bog der fortæller hvordan man skal gøre. I stedet diskuterer den vilkårene for offentlig kommunikation. Dermed får den offentligt ansatte mulighed for at reflektere over sin rolle i kommunikationen med borgerne.
Karsten Pedersen, er cand.mag. i engelsk og datalingvistik og ph.d. i tekst-analyse. Han har arbejdet både teoretisk og praktisk med kommunikation i sine ansættelser på CBS, i Haslev Kommune og på Roskilde Universitet, hvor han er lektor og har været ansat siden 2001. Karsten Pedersen forsker og underviser i offentlig kommunikation og har udgivet flere bøger og artikler om emnet. Han holder også foredrag og kurser om emnet.
Indholdsoversigt
Om 2. udgave
Indledning
Den offentlige kommunikationsindsats; pligt eller mulighed?
Teori
Vilkår for kommunikation
Hvad er egentlig relevant?
Hvem er målgruppen?
Hvordan får vi borgeren i tale?
Analyse
Sprogbrug
Det handler om troværdighed
Evaluering
Mon det virker?
Metoder til analyse af kommunikationsindsatser
Afslutning
Liste over figurer og illustrationer
Bilag
Litteraturliste
Indeks
Forfatter | Karsten Pedersen |
---|---|
Forlag | DJØF |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Danmark, Lærervejledninger og undervisningsmateriale, Statslig myndighed, national myndighed føderal myndighed |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 31. aug. 2012 |
Sideantal | 146 |
Bredde | 155 |
Højde | 231 |
Dybde | 12 |
Vægt | 262 |
Første udgave | 2003 |
Oplagsdato | 31. aug. 2012 |
Oplag | 1 |
Udgave | 2 |
ISBN-13 | 9788762903951 |
ISBN-10 | 8762903950 |
EAN | 9788762903951 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |