Online ethos
68,75 kr
På lager
ISBN
9788759314098
At kommunikere overbevisende handler ikke bare om, hvad der bliver sagt, eller hvordan det siges, men også hvem der siger det. Sådan lyder lærdommen fra den klassiske retorik og begrebet om afsenderes karakter og troværdighed, ethos.
Online ethos ser på, hvordan ethos etableres og aflæses i online miljøer, hvor vi ofte ikke ved, hvem de faktiske personer bag kommunikationen er. Tre casestudier demonstrerer retorisk kritik af karakterfremstillingen på politikeres kampagnesites, personlige weblogs og i Wikipedia.
Online ethos ser på, hvordan ethos etableres og aflæses i online miljøer, hvor vi ofte ikke ved, hvem de faktiske personer bag kommunikationen er. Tre casestudier demonstrerer retorisk kritik af karakterfremstillingen på politikeres kampagnesites, personlige weblogs og i Wikipedia.
Undertitel | webretorik i politiske kampagner, blogs og wikis |
---|---|
Forfatter | Elisabeth Hoff-Clausen |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Internet: generelt, Internetvejledninger og Internettjenester |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. nov. 2008 |
Sideantal | 256 |
Bredde | 170 |
Højde | 239 |
Dybde | 17 |
Vægt | 491 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 1. nov. 2011 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Serie | Den kommunikerende organisation |
ISBN-13 | 9788759314098 |
ISBN-10 | 8759314095 |
EAN | 9788759314098 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |