Oplevelse, fordybelse og virkelyst
300,00 kr
Desværre udsolgt
ISBN
9788741263175
Folkeskolen skal skabe "oplevelse, fordybelse og virkelyst", så eleverne kan udvikle "erkendelse og fantasi og får tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle". Sådan har det heddet i folkeskolelovens formålsparagraf siden 1993.
En samlet pædagogisk behandling af begreberne oplevelse, fordybelse og virkelyst har vi haft til gode lige siden. Den er her nu. Forfatterne beskriver over en didaktisk model, hvordan æstetik i undervisningen kan åbne fagene og fremme oplevelse, fordybelse og virkelyst hos eleverne.
Oplevelse, fordybelse og virkelyst tager primært udgangspunkt i folkeskolens praksis, men den henvender sig bredt til alle undervisere, der lægger vægt på elevernes æstetiske erfaringer.
Undertitel | Noter til æstetik i undervisningen |
---|---|
Forfatter | Thomas Illum Hansen;Peter Brodersen;Thomas Ziehe |
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 4. nov. 2015 |
Sideantal | 240 |
Bredde | 158 |
Højde | 232 |
Dybde | 16 |
Vægt | 367 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 4. nov. 2015 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Lærerbiblioteket |
Recall To | 10. jan. 2020 |
Recall From | 27. nov. 2019 |
ISBN-13 | 9788741263175 |
ISBN-10 | 8741263175 |
EAN | 9788741263175 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |