Pædagogisk evaluering
297,50 kr
44
ISBN
9788772814650
Pædagogisk evaluering - en grundbog. Faglighed, test og evalueringskultur
Pædagogisk evaluering - en grundbog - En bog i serien Faglighed, test og evalueringskultur.
Bogen, der henvender sig til undervisere i folkeskolen og læreruddannelsen og består af ti artikler om evaluering som fagligt omdrejningspunkt, skriver sig ind i hele evalueringskulturens spændvidde. Centrale temaer er bl.a. evalueringsteori, målsætningens betydning for et produktivt evalueringsudbytte, evaluering af faglige, tværfaglige og sociale kompetencer, eksempler på evalueringsredskaber og evalueringsresultaternes anvendelse i samarbejdet med eleverne, forældrene, skoleledelsen og andre samarbejdspartnere.
Bogens artikler tager alle afsæt i skolens virkelighed og har som formål at kombinere teori og praksis inden for intern evaluering. Forfatterne arbejder alle med evaluering inden for deres respektive områder og har såvel national som nordisk tilknytning til evalueringsmiljøer: Hanne Beermann, Pia Bisgaard, Jan Borgen, Pia Frederiksen, Anders Graversen, Ellen Krogh, Rolf Lander, Gjert Langfeldt, Tanja Miller, Bodil Nielsen og Birgit Thomsen.
Faglighed, test og evalueringskultur: Serien, der er resultatet af et samarbejde med CEPRA, nationalt videnCenter for Evaluering i praksis ved CVU Nordjylland, har til formål at give inspiration til at integrere den interne evaluering i undervisningen, så elevernes læring optimeres. Bøgerne i serien er udarbejdet med baggrund i indførelsen af folkeskolens nye nationale obligatoriske test i læsning, matematik, fysik/kemi, engelsk, biologi, geografi og dansk som andet sprog.
Pædagogisk evaluering - en grundbog - En bog i serien Faglighed, test og evalueringskultur.
Bogen, der henvender sig til undervisere i folkeskolen og læreruddannelsen og består af ti artikler om evaluering som fagligt omdrejningspunkt, skriver sig ind i hele evalueringskulturens spændvidde. Centrale temaer er bl.a. evalueringsteori, målsætningens betydning for et produktivt evalueringsudbytte, evaluering af faglige, tværfaglige og sociale kompetencer, eksempler på evalueringsredskaber og evalueringsresultaternes anvendelse i samarbejdet med eleverne, forældrene, skoleledelsen og andre samarbejdspartnere.
Bogens artikler tager alle afsæt i skolens virkelighed og har som formål at kombinere teori og praksis inden for intern evaluering. Forfatterne arbejder alle med evaluering inden for deres respektive områder og har såvel national som nordisk tilknytning til evalueringsmiljøer: Hanne Beermann, Pia Bisgaard, Jan Borgen, Pia Frederiksen, Anders Graversen, Ellen Krogh, Rolf Lander, Gjert Langfeldt, Tanja Miller, Bodil Nielsen og Birgit Thomsen.
Faglighed, test og evalueringskultur: Serien, der er resultatet af et samarbejde med CEPRA, nationalt videnCenter for Evaluering i praksis ved CVU Nordjylland, har til formål at give inspiration til at integrere den interne evaluering i undervisningen, så elevernes læring optimeres. Bøgerne i serien er udarbejdet med baggrund i indførelsen af folkeskolens nye nationale obligatoriske test i læsning, matematik, fysik/kemi, engelsk, biologi, geografi og dansk som andet sprog.
Undertitel | en grundbog |
---|---|
Forfatter | Hanne Beermann, Pia Bisgaard, Jan Borgen, Pia Frederiksen, Anders Graversen, Ellen Krogh, Rolf Lander, Gjert Langfeldt, Tanja Miller, Bodil Nielsen, Birgit Thomsen |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1900 |
Sideantal | 216 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 2 |
Udgave | 2 |
Serie | Faglighed, test og evalueringskultur |
ISBN-13 | 9788772814650 |
ISBN-10 | 8772814659 |
EAN | 9788772814650 |
Sprog | flere sprog |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |
Photographer | Mikal Schlosser |