Pædagogisk-psykologisk praksis
Pædagogisk-psykologisk praksis befinder sig aktuelt i en brydningstid med forskellige typer af krav om øget brugerorientering, praksisnærhed og ensartethed samt konsultativ bistand og inklusionssparring, hvilket har stor indflydelse på psykologers arbejdsmetoder.
Bogen udgøres af to dele, hvor den første del beskriver og analyserer det aktuelle grundlag for pædagogisk-psykologisk praksis. I bogens anden del trækkes tråde gennem de udviklinger og bevægelser, der har været på feltet gennem de senere år, og forfatterne viser, hvordan psykologarbejde har været tematiseret som enten psykometrisk orienteret eller konsultationsorienteret. Denne enten/eller-tænkning kan dog overskrides, og forfatterne argumenterer for, at det afgørende kriterium for godt psykologarbejde er at kunne hjælpe andre i konkrete situationer, og at det derfor må være sekundært, hvilke metoder eller tilgange man vælger.
Bogen henvender sig primært til psykologistuderende og psykologer og øvrige faggrupper i PPR.
Undertitel | Mellem psykometri, konsultation og inklusion |
---|---|
Forfatter | Thomas Szulevicz;Lene Tanggaard Pedersen |
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Psykologi |
Varegruppe | Psykologi, Psykisk sundhed |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 2. mar. 2015 |
Sideantal | 250 |
Bredde | 135 |
Højde | 216 |
Dybde | 20 |
Vægt | 354 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 2. mar. 2015 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788741256269 |
ISBN-10 | 8741256269 |
EAN | 9788741256269 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |