Pædagogiske umuligheder

Af: Kirsten Hyldgaard
227,50 kr
På lager
ISBN
9788779346062

Spørgsmål om læreres "personlighed" og "personlige relationers" vigtighed for elevers læring unddrager sig videnskabelig begribelse. Didaktiske handlingsanvisninger på disse områder er i bedste fald nytteløse.

Denne bog modsiger den dominerende politiske diskurs på skoleområdet: At der kan opstilles klare mål for undervisningen, som enhver lærer gennem den rette indstilling og de rette metoder kan opfylde. Med afsæt i psykoanalysen bidrager Pædagogiske umuligheder til en forståelse af, hvorfor det er så notorisk vanskeligt at skabe sikker viden om, hvad der virker inden for det pædagogiske felt.

Antologien samler tre centrale artikler inden for feltet psykoanalyse og pædagogik, der her for første gang foreligger på dansk. De øvrige artikler giver i tilgift et bud på, hvad selve det pædagogiske ved forhold overhovedet består i med udgangspunkt i begreber som subjektet, den Anden, det ubevidste, (videns)begær, overføring og identifikation fra Freuds og Lacans psykoanalyse.

Specifikationer
Forfatter Kirsten Hyldgaard
Forlag Aarhus Universitetsforlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 27. apr. 2010
Sideantal 0
Bredde 159
Højde 240
Dybde 15
Vægt 404
Første udgave 2010
Oplagsdato 27. apr. 2010
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788779346062
EAN 9788779346062
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.