Partnerskabelse
197,50 kr
Udsolgt
ISBN
9788741251059
Partnerskaber er et af tidens modeord. Vi har i dag både offentlige-private partnerskaber, sociale partnerskaber, partnerskaber mellem kommuner og frivillige organisationer og partnerskaber mellem ngo’ere i Danmark og den tredje verden.
Hvordan kan det være, at partnerskaber dukker op alle vegne? Hvad er deres indre logik? Hvornår bryder deres logik sammen?
I Partnerskabelse analyseres partnerskaber som en måde at lave aftaler på i et hyperkomplekst samfund, hvor aftalebetingelserne hele tiden forandrer sig. Partnerskab er en kontrakt om kontrakter, et løfte om senere at indgå et løfte, og er som sådan designet til konstant at opretholde et løftes plasticitet. Partnerskaber sammenbinder en lang række forskellige kommunikationssystemer som økonomi, politik, ret og sundhed uden nogen sinde at producere fællesskaber. De er en slags mulighedsmaskiner, der konstant afsøger produktive koblinger af forskelligartede logikker og perspektiver. Partnerskaber er simpelthen et skrøbeligt svar på den tiltagende diffentiering og omstillingshastighed overalt i vores samfund.
Niels Åkerstrøm Amdersen er professor på Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, Copenhagen Business School – Handelshøjskolen i København.
Forfatter | Niels Åkerstrøm Andersen |
---|---|
Forlag | HansReitzels |
Indbinding | e-bog (pdf-format) |
Thema koder | For universitetsuddannelse, Sociologi og antropologi |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 8. maj 2007 |
Sideantal | 208 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 8. maj 2007 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788741251059 |
ISBN-10 | 8741251059 |
EAN | 9788741251059 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Sune Kliborg Lynge |
Illustreret i farver/sh | Nej |