Partnerskabelse

Af: Niels Åkerstrøm Andersen
197,50 kr
Udsolgt
ISBN
9788741251059
  Partnerskaber er et af tidens modeord. Vi har i dag både offentlige-private partnerskaber, sociale partnerskaber, partnerskaber mellem kommuner og frivillige organisationer og partnerskaber mellem ngo’ere i Danmark og den tredje verden. Hvordan kan det være, at partnerskaber dukker op alle vegne? Hvad er deres indre logik? Hvornår bryder deres logik sammen? I Partnerskabelse analyseres partnerskaber som en måde at lave aftaler på i et hyperkomplekst samfund, hvor aftalebetingelserne hele tiden forandrer sig. Partnerskab er en kontrakt om kontrakter, et løfte om senere at indgå et løfte, og er som sådan designet til konstant at opretholde et løftes plasticitet. Partnerskaber sammenbinder en lang række forskellige kommunikationssystemer som økonomi, politik, ret og sundhed uden nogen sinde at producere fællesskaber. De er en slags mulighedsmaskiner, der konstant afsøger produktive koblinger af forskelligartede logikker og perspektiver. Partnerskaber er simpelthen et skrøbeligt svar på den tiltagende diffentiering og omstillingshastighed overalt i vores samfund.  Niels Åkerstrøm Amdersen er professor på Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, Copenhagen Business School – Handelshøjskolen i København.
Specifikationer
Forfatter Niels Åkerstrøm Andersen
Forlag HansReitzels
Indbinding e-bog (pdf-format)
Thema koder For universitetsuddannelse, Sociologi og antropologi
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 8. maj 2007
Sideantal 208
Bredde 0
Højde 0
Vægt 0
Første udgave 2007
Oplagsdato 8. maj 2007
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788741251059
ISBN-10 8741251059
EAN 9788741251059
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Sune Kliborg Lynge
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.