Peer assessment og selvreguleret læring
250,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget
ISBN
9788741270210
Peer assessment er, når elever lærer af hinanden og vurderer hinandens arbejde. Selvreguleret læring er, når eleverne selv regulerer deres læring ved at evaluere deres udførelse af en opgave. Peer assessment og selvreguleret læring er tilsammen en meget betydningsfuld tilgang til at lære i ligeværdige relationer, hvori de lærende selv indgår i tilrettelæggelsen og vurderingen af eget arbejde og læring. Heri ligger den store fordel, at fordi eleven selv er hovedaktør, målsættende og ligeværdig med de andre, bliver læringsmiljøet præget af både motivation og trivsel, som baner vejen for god læring.
Bogen beskriver, hvordan vejen til ny læring går gennem et ukendt område (the Learning Pit). Peer assessment og selvreguleret læring er nyttige vejvisere, der kan sikre, at man kommer gennem det område med et læringsudbytte.
Peer assessment og selvreguleret læring består af 15 kapitler, der via en læsevejledning guider dig gennem læringsvejen med forslag til, hvordan vejen gøres farbar i undervisningen. Bogen afsluttes med en række bilag, som kan anvendes direkte til at planlægge en sådan undervisnings mål, feedback, strategi, monitorering og metoder.
Peer assessment og selvreguleret læring henvender sig til undervisere og til de mange studerende, der studerer for at blive gode undervisere.
Forfatter | Nils Wedel |
---|---|
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Bog |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. jun. 2018 |
Sideantal | 223 |
Bredde | 168 |
Højde | 238 |
Dybde | 19 |
Vægt | 467 |
Første udgave | 2018 |
Oplagsdato | 1. jun. 2018 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788741270210 |
ISBN-10 | 8741270210 |
EAN | 9788741270210 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |