Peer learning

Af: Nils Wedel
250,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget
ISBN
9788741266794
Peer learning er, når elever lærer af hinanden. I læringsprocessen er eleverne ligestillede, peers, modsat i det ulige forhold mellem lærer (voksen) og elev (barn). Det betyder også, at elevernes anerkendelse af hinanden har en anden og måske højere værdi i peer learning, end når læreren anerkender eleverne i traditionel undervisning. Det sociale fællesskab og sprog, der er mellem børn, som underviser hinanden, skaber således gode rammer for, at de kan lære af hinanden og endda undervise hinanden. Peer learning gennemgår teorien bag metoden og giver en lang række anvisninger på, hvordan lærere kan organisere og facilitere arbejdet med peer learining. Bogens forord er skrevet af uddannelsesforskeren professor John Hattie, hvis forskning rangordner hvilke tiltag, der har den største effekt på den læring, som kommer ud af undervisningen. Peer learning indtager en 11. plads på John Hatties liste over 150 tiltag. Peer learning henvender sig til undervisere og til de mange studerende, der studerer for at blive gode undervisere.   På www.peerlearning.hansreitzel.dk kan du downloade bogens bilag og yderligere vejledninger til arbejdet med peer learning.
Specifikationer
Forfatter Nils Wedel
Forlag Gyldendal
Indbinding Bog
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 28. mar. 2017
Sideantal 259
Bredde 164
Højde 236
Dybde 23
Vægt 527
Første udgave 2017
Oplagsdato 28. mar. 2017
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788741266794
ISBN-10 8741266794
EAN 9788741266794
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.