Politisk kommunikation i humanistisk perspektiv
350,00 kr
På lager
ISBN
9788757443899
I denne antologi introducerer ni kommunikationsforskere læseren til politisk kommunikation ud fra et humanistisk perspektiv. Bogen tager afsæt i en diskussion af det komplekse kommunikationsteoretiske felt i en offentlighedsteoretisk ramme. Forfatterne udforsker kritisk selvsamme afsæt gennem kapitlernes unikke perspektiver.
I bogens forskellige kapitler behandles blandt andet medieanalytiske, retoriske, diskursanalytiske, systemteoretiske, narratologiske, argumentationsanalytiske og demokratiteoretiske greb for at belyse kompleksiteten i politisk kommunikation. Gennem analyser af aktuelle eksempler på politisk kommunikation illustrerer forfatterne deres pointer, så læseren nemt kan forholde sig til perspektiverne.
Fremstillingen er møntet på humanistiske studerende ved universiteterne med interesse i og brug for metoder og værktøjer til kvalitative analyser af politisk kommunikation. Bogen henvender sig også til andre studerende og forskere, der søger alternative analysetilgange til politisk kommunikation.
Karsten Pedersen, ph.d., og Niels Møller Nielsen, ph.d., er begge lektorer ved Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab på Roskilde Universitet
Forfatter | Niels Møller Nielsen (red.) & Karsten Pedersen (red.) |
---|---|
Forlag | Djøf Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 9. jan. 2020 |
Sideantal | 257 |
Bredde | 174 |
Højde | 242 |
Dybde | 18 |
Vægt | 550 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 9. jan. 2020 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8757443890 |
EAN | 9788757443899 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |