Politiske superbrands
248,75 kr
557
ISBN
9788759528969
Det politiske superbrand er en politiker, som spiller på sin karisma og strategisk arbejder på at fremstå unik og personlig.
Anders Fogh Rasmussen er et eksempel på en ny politikertype, som handler efter, at politik i det 21. århundredes mediedemokrati i høj grad handler om kommunikation. Hvis et politisk forslag ikke kan forklares på de få sekunder som eksempelvis tv stiller til rådighed, kan det heller ikke forsvares. Fogh har derfor taget konsekvensen af den nye medievirkelighed og gjort en dyd ud af nødvendigheden, nemlig at hvis det ikke kan kommunikeres, eksisterer det så at sige ikke.
Det er helt afgørende i det 21. århundredes mediedemokrati, at den enkelte politiker er on message. Den enkelte politiker er tvunget til igen og igen at gentage det samme enkle budskab, hvis det skal trænge igennem mediernes lydmur. Dette var præcis, hvad Anders Fogh Rasmussen gjorde, da han igen og igen gentog ordet ´skattestop´, og på den måde cementerede Venstres skattepolitik i vælgernes bevidsthed.
Bogen gennemgår en række af dansk politiks mest kendte politikere i forhold til deres ""brand value"". Vi hører bl.a. om Helle Thorning-Schmidt, Naser Khader, Anders Fogh Rasmussen, Pia Kjærsgaard og mange flere.
Om forfatterne: Bo Bredsgaard Lund og Mads Chr. Esbensen arbejer begge professionelt med politisk kommunikation og har tidligere sammen udgivet bogen Samtaler om spin, 2007. Mads Chr. Ebbesen har i 2007 også udgivet Public affairs - lobbyisme i praksis.
Anders Fogh Rasmussen er et eksempel på en ny politikertype, som handler efter, at politik i det 21. århundredes mediedemokrati i høj grad handler om kommunikation. Hvis et politisk forslag ikke kan forklares på de få sekunder som eksempelvis tv stiller til rådighed, kan det heller ikke forsvares. Fogh har derfor taget konsekvensen af den nye medievirkelighed og gjort en dyd ud af nødvendigheden, nemlig at hvis det ikke kan kommunikeres, eksisterer det så at sige ikke.
Det er helt afgørende i det 21. århundredes mediedemokrati, at den enkelte politiker er on message. Den enkelte politiker er tvunget til igen og igen at gentage det samme enkle budskab, hvis det skal trænge igennem mediernes lydmur. Dette var præcis, hvad Anders Fogh Rasmussen gjorde, da han igen og igen gentog ordet ´skattestop´, og på den måde cementerede Venstres skattepolitik i vælgernes bevidsthed.
Bogen gennemgår en række af dansk politiks mest kendte politikere i forhold til deres ""brand value"". Vi hører bl.a. om Helle Thorning-Schmidt, Naser Khader, Anders Fogh Rasmussen, Pia Kjærsgaard og mange flere.
Om forfatterne: Bo Bredsgaard Lund og Mads Chr. Esbensen arbejer begge professionelt med politisk kommunikation og har tidligere sammen udgivet bogen Samtaler om spin, 2007. Mads Chr. Ebbesen har i 2007 også udgivet Public affairs - lobbyisme i praksis.
Forfatter | Mad Christian Esbensen |
---|---|
Forlag | Lindhardt & Ringhof |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Politik, Debat |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 30. jan. 2009 |
Sideantal | 250 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 30. jan. 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759528969 |
ISBN-10 | 8759528966 |
EAN | 9788759528969 |
Sprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |