Prøvehåndbog for skoleledere - bestil 9788771601350 i stedet for
210,00 kr
554
ISBN
9788772816579
Prøvehåndbog for skoleledere - ansvar og opgaver
Skoleledelsens administrative opgaver ved folkeskolens afsluttende prøver er mange og komplekse. Prøvehåndbog for skoleledere - ansvar og opgaver giver overblik over lovkrav og ledelsesmæssige handlemuligheder ved at indsætte ledelsens arbejde med prøverne i et ”årshjul», der oversigtligt koordinerer ledelsesopgaverne ved de ordinære prøver og semesterprøverne. Bogen bringer også mange eksempler på, hvordan opgaver i praksis kan delegeres, så skoleledelsens tid og kræfter frigøres. Vilkår og bindinger ved prøverne, som ofte blot tages for givet, bliver her problematiseret, og skolelederens valg- og fortolkningsmuligheder tydeliggøres.
Bogens enkelte afsnit tager udgangspunkt i skoleledelsens relationer til eleverne og deres forældre som brugere, til eksaminatorer og censorer som samarbejdsparter i bedømmelsesprocessen og til Undervisningsministeriet og kommunalbestyrelsen. Undervejs sættes der fokus på opgaver, der kan
give anledning til særlig overvejelse i skolens hverdag. Hertil kommer en række oversigter, der giver et både emnemæssigt og kronologisk overblik over, hvem der i prøvesammenhæng har ansvar for at gøre hvad, hvornår og hvordan.
Bogen henvender sig til alle med ledelsesfunktioner i både folkeskolen og andre skoleformer, som afholder folkeskolens afsluttende prøver.
Skoleledelsens administrative opgaver ved folkeskolens afsluttende prøver er mange og komplekse. Prøvehåndbog for skoleledere - ansvar og opgaver giver overblik over lovkrav og ledelsesmæssige handlemuligheder ved at indsætte ledelsens arbejde med prøverne i et ”årshjul», der oversigtligt koordinerer ledelsesopgaverne ved de ordinære prøver og semesterprøverne. Bogen bringer også mange eksempler på, hvordan opgaver i praksis kan delegeres, så skoleledelsens tid og kræfter frigøres. Vilkår og bindinger ved prøverne, som ofte blot tages for givet, bliver her problematiseret, og skolelederens valg- og fortolkningsmuligheder tydeliggøres.
Bogens enkelte afsnit tager udgangspunkt i skoleledelsens relationer til eleverne og deres forældre som brugere, til eksaminatorer og censorer som samarbejdsparter i bedømmelsesprocessen og til Undervisningsministeriet og kommunalbestyrelsen. Undervejs sættes der fokus på opgaver, der kan
give anledning til særlig overvejelse i skolens hverdag. Hertil kommer en række oversigter, der giver et både emnemæssigt og kronologisk overblik over, hvem der i prøvesammenhæng har ansvar for at gøre hvad, hvornår og hvordan.
Bogen henvender sig til alle med ledelsesfunktioner i både folkeskolen og andre skoleformer, som afholder folkeskolens afsluttende prøver.
| Forfatter | Signe Holm-Larsen, Niels Plischewski |
|---|---|
| Forlag | Dafolo |
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Uddannelse: eksamination og evaluering, Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DAF |
| Udgivelsesdato | 13. dec. 2011 |
| Sideantal | 82 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 2011 |
| Oplagsdato | 13. dec. 2011 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788772816579 |
| ISBN-10 | 8772816570 |
| EAN | 9788772816579 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |

