Praktisk internetjura for virksomheder
200,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788757426946
Internetjura er et komplekst område, som bliver sværere og sværere at håndtere for virksomheders ikke-juridiske medarbejdere. Kompleksiteten forøges ved, at der ofte ikke er noget klart svar på de juridiske spørgsmål, da teknologien og forretningsmodellerne hurtigt ændrer sig.
Formålet med denne bog er at levere brugbare råd, som ikke-jurister kan forstå og implementere med det samme. Tanken er ikke, at bogen skal læses fra første til sidste side, men at læseren i stedet kan søge og finde interessante problemstillinger, der minder om dem hun sidder med. Bogen er delt op i syv kapitler, der giver læseren en idé om, hvor der skal slås op, hvis et bestemt område skal belyses.
Bogen er skrevet til internetvirksomheder - heriblandt e-handelsvirksomheder, markedspladser, medier, online-tjenester, digitale marketingbureauer og alle andre virksomheder, hvor tilstedeværelse på internettet er vigtig. Bogen er både skrevet til opstartsvirksomheder og etablerede virksomheder.
Forfatter Kristian Holte er advokatfuldmægtig hos KLAR ADvokater og bekæftiger sig hovedsageligt med at rådgive internetvirksomheder.
Indholdsoversigt:
Forord
Kapitel 1. Valg af selskabsform & ejerforhold
Kapitel 2. E-handel & forbrugerregler
Kapitel 3. Online markedsføring
Kapitel 4. Investering & exit
Kapitel 5. Domænenavne, ophavsret (copyright) og varemærker (trademarks)
Kapitel 6. Persondata
Kapitel 7. Ansvar på internettet
Stikordsregister
Formålet med denne bog er at levere brugbare råd, som ikke-jurister kan forstå og implementere med det samme. Tanken er ikke, at bogen skal læses fra første til sidste side, men at læseren i stedet kan søge og finde interessante problemstillinger, der minder om dem hun sidder med. Bogen er delt op i syv kapitler, der giver læseren en idé om, hvor der skal slås op, hvis et bestemt område skal belyses.
Bogen er skrevet til internetvirksomheder - heriblandt e-handelsvirksomheder, markedspladser, medier, online-tjenester, digitale marketingbureauer og alle andre virksomheder, hvor tilstedeværelse på internettet er vigtig. Bogen er både skrevet til opstartsvirksomheder og etablerede virksomheder.
Forfatter Kristian Holte er advokatfuldmægtig hos KLAR ADvokater og bekæftiger sig hovedsageligt med at rådgive internetvirksomheder.
Indholdsoversigt:
Forord
Kapitel 1. Valg af selskabsform & ejerforhold
Kapitel 2. E-handel & forbrugerregler
Kapitel 3. Online markedsføring
Kapitel 4. Investering & exit
Kapitel 5. Domænenavne, ophavsret (copyright) og varemærker (trademarks)
Kapitel 6. Persondata
Kapitel 7. Ansvar på internettet
Stikordsregister
Undertitel | med guide til valg af selskabsform |
---|---|
Forfatter | Kristian Holte |
Forlag | DJØF |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Detailhandel og grossistvirksomhed, Jura |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 5. jan. 2012 |
Sideantal | 100 |
Bredde | 155 |
Højde | 230 |
Dybde | 9 |
Vægt | 175 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 5. jan. 2012 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788757426946 |
ISBN-10 | 8757426945 |
EAN | 9788757426946 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |