Procesforbedringer i sundhedsvæsenet

Af: Mahad Huniche & Esben Rahbek Gjerdum Pedersen
260,00 kr
555
ISBN
9788757430660
Formålet med denne fremstilling er at give et erfaringsbaseret indblik i, hvordan procesforbedringer gennemføres i sundhedsvæsenet. Målgruppen er sundhedspersonale, som søger viden om, og inspiration til, denne form for organisationsforandringer. Det er dog ikke en facitliste over at opnå succesfulde forbedringer. Gennemførelsen af procesforbedringer må tage udgangspunkt i den enkelte organisations behov, ressourcer og betingelser. Bogen giver et overblik over hele forløbet fra idé til gennemførelsen er færdig, og videregiver erfaringerne med hvad der virkede og hvad der ikke virkede. Bygger primært på erfaringerne fra en række procesforbedrings-  og leanprojekter i Region Sjælland.   Beskriver nogle af de vigtigste begivenheder og aktiviteter i et procesforbedringsprojekt, samt at påpege den afgørende succesfaktor;  nemlig  at organisationen fortsætter med at tænke i forbedringer og nye løsninger – det er en fortsat rejse og ikke en bestemt destination. 
 
Indholdsoversigt
Figurer og tabeller
Forord
Om manualens tilblivelse
Introduktion
Kapitel 1. Spild og værdi i sundhedsvæsenet
Kapitel 2. Hvor skal vi begynde?
Kapitel 3. Projektplanen
Kapitel 4. Organisering og roller
Kapitel 5. Værdistrømsanalysen
Kapitel 6. Mål, målinger og målstyring
Kapitel 7. Barrierer og succesfaktorer
Hvis du vil vide mere
Noter
Specifikationer
Forfatter Mahad Huniche & Esben Rahbek Gjerdum Pedersen
Forlag DJØF
Indbinding Hæftet
Thema koder Sundhedsvæsen
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 25. mar. 2013
Sideantal 118
Bredde 154
Højde 230
Dybde 9
Vægt 204
Første udgave 2013
Oplagsdato 25. mar. 2013
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788757430660
ISBN-10 8757430667
EAN 9788757430660
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.