Procesforbedringer i sundhedsvæsenet
260,00 kr
555
ISBN
9788757430660
Formålet med denne fremstilling er at give et erfaringsbaseret indblik i, hvordan procesforbedringer gennemføres i sundhedsvæsenet. Målgruppen er sundhedspersonale, som søger viden om, og inspiration til, denne form for organisationsforandringer. Det er dog ikke en facitliste over at opnå succesfulde forbedringer. Gennemførelsen af procesforbedringer må tage udgangspunkt i den enkelte organisations behov, ressourcer og betingelser. Bogen giver et overblik over hele forløbet fra idé til gennemførelsen er færdig, og videregiver erfaringerne med hvad der virkede og hvad der ikke virkede. Bygger primært på erfaringerne fra en række procesforbedrings- og leanprojekter i Region Sjælland. Beskriver nogle af de vigtigste begivenheder og aktiviteter i et procesforbedringsprojekt, samt at påpege den afgørende succesfaktor; nemlig at organisationen fortsætter med at tænke i forbedringer og nye løsninger – det er en fortsat rejse og ikke en bestemt destination.
Indholdsoversigt
Indholdsoversigt
Figurer og tabeller
Forord
Om manualens tilblivelse
Introduktion
Kapitel 1. Spild og værdi i sundhedsvæsenet
Kapitel 2. Hvor skal vi begynde?
Kapitel 3. Projektplanen
Kapitel 4. Organisering og roller
Kapitel 5. Værdistrømsanalysen
Kapitel 6. Mål, målinger og målstyring
Kapitel 7. Barrierer og succesfaktorer
Hvis du vil vide mere
Noter
Forfatter | Mahad Huniche & Esben Rahbek Gjerdum Pedersen |
---|---|
Forlag | DJØF |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Sundhedsvæsen |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 25. mar. 2013 |
Sideantal | 118 |
Bredde | 154 |
Højde | 230 |
Dybde | 9 |
Vægt | 204 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 25. mar. 2013 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788757430660 |
ISBN-10 | 8757430667 |
EAN | 9788757430660 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |